تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۸۶۹۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد است، گفت: می‌طلبد سرمایه‌گذاران نسبت به تکمیل پرونده و ارائه وثایق و سایر موارد مربرطه اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره یک شرکت لاستیک‌سازی خرم‌آباد با بیان اینکه این طرح در شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد قرار دارد که هم‌اکنون زمین آن تملک و حصار کشی آن نیز انجام و بخشی از سالن‌های تولیدی فاز اول احداث شده است، اظهار داشت: این کارخانه لاستیک‌سازی یکی از طرح‌های بزرگ لرستان محسوب می‌شود که به دلایل متعددی کار متوقف و موضوع تحریم‌ها سبب شد ورود تکنولوژی که مربوط به اروپا و بخشی از آن چینی بود انجام نشود.

وی افزود: قرارداد بین صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن در سال ۹۷ نیز علیرغم اینکه در شرف عقد قرارداد بود و وثایق آن را نیز مهیا کرده بودند فسخ شد.

جعفری با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه زیرساختی بحث برق‌رسانی، دکل‌های برق از پست کمالوند تا محل سایت احداث شده اند، بیان کرد: اخیرا با پیگیری‌های استاندار و حضور صالح معاون صندوق توسعه ملی که ماه‌های گذشته به لرستان سفر کردند قول مساعد در راستای تامین ارز مورد نیاز این طرح داده شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت لرستان گفت: خوشبختانه یکی از بانک‌ها طرح را پذیرش کرده تا تسهیلات مورد نیاز را تامین و پرداخت کند.

وی با بیان اینکه اختلافی سر موضوع مشارکت وجود داشت که تغییر پیدا کرد و قرار است ۷۵ درصد بانک و ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، تصریح کرد: این کارخانه تصمیم دارد در فاز اول ۶۰۰ هزار حلقه تولید کند و حجم ظرفیت تولید این پروژه ۵۰ هزار تن در سال بوده که شامل انواع لاستیک‌های سبک و سنگین است.

جعفری با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد برای این پروژه تملک شده است، عنوان کرد: انتظار می‌رود مدیران این شرکت با همت و اراده خود در راستای ارائه وثایق مورد نیاز به بانک ملی و در به روز رسانی طرح توجیهی، فنی، مالی و اقتصادی و سایر مدارک و مستنداتی که نیاز است همکاری کنند.

رئیس صمت لرستان با بیان اینکه سازمان صمت نیز پیگیری برای تسریع در ارائه مدارک انجام داده تا این پروژه در مسیر و در فاز اولیه و اجرایی قرار گیرد، بیان کرد: هنوز برنامه‌زمان بندی برای اجرای فاز اول این پروژه از سوی سرمایه‌گذار به سازمان صمت اعلام نشده است.

جعفری با بیان اینکه مجریان برای فاز اول که ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک است ارزی نیاز ندارند و همه آن را با ماشین‌آلات داخلی انجام خواهند داد و بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری آن است، افزود: تامین تسهیلات این کارخانه از بانک ملی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که می‌طلبد سرمایه‌گذاران نسبت به تکمیل پرونده و ارائه وثایق و سایر موارد اقدام کنند تا هرچه زودتر منجر به عقد قرارداد و زمینه پرداخت تسهیلات و گشایش LC و سایر موارد فراهم شود.

وی گفت: تامین آب این کارخانه قرار شد که طی یک خط انتقال از شهر خرم‌آباد به شهرک صنعتی به صورت اشتراکی انجام شود.

جعفری ادامه داد: بحث آبرسانی در حال حاضر متوقف شده و نیاز به پیگیری‌هایی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی، آب منطقه‌ای لرستان و سازمان مدیریت در راستای تخصیص اعتبار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده