تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۸۴۱۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس سازمان صمت لرستان اعلام کرد؛

آخرین خبر‌ها از لاستیک‌سازی الیگودرز/ وعده آغاز به ۱۴۰۲ موکول شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به آخرین خبر‌ها از لاستیک‌سازی الیگودرز، گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از طرح‌های مدنظر در لرستان احداث پروژه لاستیک‌سازی در شهرک صنعتی شماره یک الیگودرز است.

وی، ادامه داد: برای این طرح ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی تملک و حصارکشی آن انجام شده و در این حد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: در راستای تأمین منابع مورد نیاز ارزی و ریالی با پیگیری‌های استاندار و نماینده الیگودرز در مجلس با عاملیت بانک تجارت موضوع تأمین ریال و ارز مورد نیاز آن انجام شده است.

جعفری، افزود: در صندوق توسعه ملی حجم اعتباری آنکه ۱۲۰ میلیون یورو و ۱،۲۰۰ میلیارد تومان است نهایی شده و با پیگیری‌های شرکت خصوصی قرار است به مرحله انعقاد قرارداد برسد.

وی، عنوان کرد: به محض انعقاد قرارداد عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد، چون سرمایه‌گذار آن همه چیز را منوط به تعیین تکلیف و تأمین اعتبار کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات، شرکت بارز نیز سهم آورده را خواهد آورد و پروژه آغاز خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه در صوت تأمین منابع مالی چه ارزی چه ریالی با توجه به برنامه زمانبندی ارائه شده بین ۳۶ تا ۴۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: اشتغال این پروژه نزدیک به ۱۰۰۰ نفر است.

وی، یادآور شد: قرار است ۷۵ درصد سرمایه این طرح را بانک و ۲۵ درصد توسط سرمایه‌گذار تأمین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار کرد: با تکمیل مدارک توسط شرکت خصوصی، بانک تجارت تسهیلات را پرداخت خواهد کرد و در ابتدای سال ۱۴۰۲ با بررسی فرآیند این طرح عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

جعفری، افزود: حجم تولید این پروژه سالانه ۵۰ هزار تنی در زمینه لاستیک‌های سنگین و باری است.

بنا بر این گزارش، پروژه لاستیک سازی شهرستان الیگودرز در سال ۹۷ مصوب و کلنگ زنی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده