تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۵۱۷
کد خبر: ۲۸۵۶۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت لرستان خبر داد:

ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر با راه‌اندازی استیل کورد الشتر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت لرستان گفت: با پیگیری پروژه استیل کورد الشتر ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری چهارم دی ماه در حاشیه نشست با سرمایه‌گذاران کارخانه استیل کورد شهرستان الشتر به منظور استارت پروژه و هماهنگی‌های لازم که در دفتر مدیرکل صمت لرستان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه، در زمینی به مساحت پنج هکتار و زمینه تولید ۱۵ هزار تُن استیل کورد (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال) را فراهم می‌کند.

وی افزود: با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

جعفری ادامه داد: با احداث این مجموعه صنعتی بخش زیادی از نیاز کشور به استیل کرد تأمین خواهد شد.

مدیرکل سازمان صمت لرستان بیان کرد: با توجه به اهمیت تایر به عنوان کالای استراتژیک و کمبود عرضه داخلی ایجاد ظرفیت برای تولید تایر ضرورت جدی بوده که استیل کورد به عنوان ماده اولیه در این محصول به کار می‌رود.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر نیاز کشور استیل کورد حدود ۱۰ هزار تن در سال بوده که در حال حاضر دو واحد تولیدی در استان‌های ایلام و زنجان موجود است که مجموعاً حدود ۵۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از این نیاز از خارج کشور وارد می‌شود لذا با توجه به طرح‌های در دست احداث که دو واحد آن یعنی لاستیک‌سازی نیکرو گسترش خرم‌آباد و بارز الیگودرز در لرستان است، ضمن ایجاد زنجیره تولید در استان نیاز آتی کشور که حدود ۱۵ هزار تن در سال بوده نیز تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده