تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۳۳۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

درخواست حمایت بریتانیا از صنعت فولاد داخلی

‌می‌متالز - با توجه به افزایش هزینه انرژی، اتحادیه‌های کارگری بریتانیا از دولت می‌خواهند که از صنعت فولاد حمایت کرده و کمی از هزینه انرژی را پرداخت کند.

به گزارش می‌متالز، اتحادیه کارگری فولادسازان بریتانیا از ریشی سوناکو، نخست وزیر این کشور درخواست حمایت از صنعت فولاد داخلی کرد.

آقای روی ریکوس دبیر کل جامعه بریتانیا اظهار کرد: صنعت فولاد بریتانیا اگر دو برابر رقبای خود به اتحادیه اروپا هزینه برق پرداخت کنند، باز هم نمی‌تواند وارد رقابت با آن‌ها شود. علاوه بر این، دستیابی به اهداف کربن زدایی صنعت نیز بدون مشارکت با دولت غیرممکن است.

فعالان بازار در روز جمعه (۲ دسامبر) اعلام کردند در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، کارخانه‌های فولادی مستقر در بریتانیا به طور متوسط ۴۷ پوند در هر مگاوات ساعت برای برق پرداخت می‌کردند، در حالی که هزینه برق در آلمان ۲۵ پوند در هر مگاوات ساعت و در فرانسه ۲۸ پوند در مگاوات ساعت بود. بررسی‌ها نشان داده دستیابی به برابری قیمت با آلمان باعث صرفه جویی ۵۴ میلیون پوندی در کارخانه‌های بریتانیا در سال ۲۰۲۲ می‌شود به طوری که این مقدار صرفه جویی شده می‌تواند صرف ارتقای ظرفیت کارخانه‌های بریتانیا گردد.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲ دسامبر) اعلام کردند علیرغم هزینه بالای تولید، شرکت بریتانیایی تاتا استیل مستقر در انگلستان مجبور است اسلب فولادی را به قیمت ۵۲۰ دلار در تن به ترکیه بفروشد. باید توجه داشت که علت این امر تقاضای کم برای کویل فولادی در ترکیه است. در واقع، این شرکت با تامین کنندگان تحریم شده روسیه که برخی از آن‌ها پایین‌ترین هزینه‌های تولید فولاد در جهان را دارند، رقابت می‌کند.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، به گفته ریچارد وارن، رئیس بخش سیاست و روابط خارجی فولاد بریتانیا، دولت بریتانیا باید همگام با حمایت سایر کشور‌ها از صنعت فولاد باشد.

ریچارد وارن، رئیس بخش سیاست و روابط خارجی فولاد بریتانیا اظهار کرد: دولت بریتانیا تاکنون اقداماتی را برای کاهش هزینه انرژی به صنعت ارائه کرده است. این دولت حداکثر مقداری که تامین کنندگان انرژی می‌توانند برای برق و گاز شارژ کنند ۲۱۱ پوند در مگاوات ساعت تعیین کرده است. در صورت تجاوز از این حد، دولت وارد عمل شده و مابه التفاوت را به مصرف کننده پرداخت می‌کند. این اقدامات تا ۶ ماه آینده قابل اجرا خواهد بود.

ریچارد وارن در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۱ پوند در مگاوات ساعت برای برق قیمت قابل قبولی است، زیرا با تعرفه‌های سایر کشور‌های اروپایی قابل مقایسه می‌باشد، اما دولت باید نظارت کند که کشور‌های اتحادیه اروپا برای حمایت از صنایع خود چه کاری انجام خواهند داد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده