تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۸۳۵۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

حرکت به سمت تولید محصولات خاص به منظور ایجاد مزیت رقابتی

‌می‌متالز - معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: به منظور ایجاد بازار رقابتی باید بر روی تولید فولاد کیفی و ایجاد تنوع در محصولات تمرکز کنیم.

به گزارش می‌متالز، سلیمی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، گفت: فولاد مبارکه یک شرکت تولید محور بوده و خوشبختانه در ۸ ماه سال جاری توانست ۹ درصد نسبت به مدت ماشبه سال گذشته افزایش تولید داشته باشد و از تولید ۷ میلیون و ۲ دهم میلیون تن فولاد خام عبور کنیم. این افزایش تولید در تولیدات کمی و کیفی مد نظر است.

وی با اشاره به طرح مبتکرانه فولاد مبارکه در تعمیر و بهینه سازی بخاری‌های فرسوده، ادامه داد: تابستان سال جاری اقدام به ذخیره مواد اولیه و آهن اسفنجی برای تولید فولاد سازی کردیم تا بتوانیم به تولید اسمی مد نظر دست یابیم. همچنین به شرکت ملی گاز پیشنهاد دادیم تا در یک اقدامی بخاری‌های فرسوده بخاری ساز‌ها را تعمیر نماییم و صرفه‌جویی حاصله از مقدار مصرف گاز را به شرکت فولاد مبارکه اختصاص دهیم.

سلیمی با بیان اینکه محصول فولاد مبارکه فولاد خام است، گفت: ارزش افزوده این محصول زمانی بروز می‌یابد که به محصول نهایی تبدیل شود؛ و به دلیل اینکه محصولات فولاد مبارکه به محصول مورد نیاز صنایع پایین دستی تبدیل می‌شوند، نیاز است با ایجاد تنوع سبد محصول خود را ارتقا دهیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر بخواهیم در بازار مزیت رقابتی داشته باشیم باید بر روی تولید فولاد کیفی و ایجاد تنوع در محصولات تمرکز کنیم. تا به امروز ۱۲ محصول جدید را در سبد محصولاتی داریم که برخی از آن‌ها به دست مشتری رسیده است و برخی نیز در مرحله طراحی است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده