تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۸۴۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد

‌می‌متالز - بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه در وب سایت شورای اروپا منتشر شد، اتحادیه اروپا به منظور افزایش فشار بر روسیه و دولت آن، نهمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین را علیه این کشور تصویب کرد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه در وب سایت شورای اروپا منتشر شد، اتحادیه اروپا به منظور افزایش فشار بر روسیه و دولت آن، نهمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین را علیه این کشور تصویب کرد.

بر اساس این سند، آخرین اقدام اتحادیه اروپا شامل محدودیت‌های صادراتی جدید برای کالا‌ها و فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه (نظامی و غیرنظامی) و همچنین محدودیت کالا‌ها و فناوری‌هایی می‌شود که می‌توانند در بخش دفاعی و امنیتی مورد استفاده قرار گیرند.

این تحریم‌ها صادرات مواد شیمیایی مهم، گاز اعصاب، تجهیزات دید در شب و ناوبری رادیویی و همچنین قطعات الکترونیکی و فناوری اطلاعات را هدف قرار می‌دهد.

علاوه بر این، بروکسل فهرست نهاد‌های مرتبط با مجتمع نظامی و صنعتی روسیه را با ۱۶۸ شرکت دیگر که اکنون هدف تحریم‌ها قرار دارند، گسترش داده است. برخی از نهاد‌ها در کریمه یا سواستوپل قرار دارند و برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها در لیست گنجانده شده‌اند.

مقامات اتحادیه اروپا همچنین ممنوعیت صادرات کالا‌ها و فناوری‌های مربوط به بخش‌های هوانوردی و فضایی، از جمله موتور‌های هواپیما و قطعات آن‌ها را گسترش داده‌اند.

این محدودیت‌ها هم هواپیما‌های سرنشین دار و هم هواپیما‌های بدون سرنشین را هدف قرار می‌دهد، به این معنی که این ممنوعیت در مورد فروش مستقیم موتور‌های پهپاد به کشور تحریم شده و هر کشور ثالثی که می‌تواند هواپیما‌های بدون سرنشین تهیه کند اعمال می‌شود.

بروکسل همچنین طرحی را برای مسدود کردن دارایی‌های دو بانک روسی دیگر و گنجاندن بانک توسعه منطقه‌ای روسیه در فهرست شرکت‌های دولتی یا تحت کنترل روسیه که مشمول ممنوعیت کامل معاملات هستند، فاش کرده است.

بر اساس آخرین تصمیم اتحادیه اروپا، چهار رسانه دیگر از جمله شبکه‌های تلویزیونی NTV Mir، Rossiya ۱، REN TV و Perviy Channel از مجوز پخش خود در اتحادیه اروپا محروم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده