به گزارش میمتالز، «عبدالرضا پیرویمنش» معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمتها و ممانعت از سودجویی افراد فرصتطلب، بازرسان این اداره بهصورت مستمر از واحدهای صنفی و خدماتی در استان بازرسی بهعمل میآورند.
وی با بیان اینکه در دیماه سالجاری ۲۴۰ مورد بازرسی از واحدهای توزیع لاستیک در استان به عمل آمد و ۳ پرونده تخلف تشکیل شد، افزود: پروندههای تشکیل شده دارای ۷ بند تخلف به ارزش ریالی بیش از ۱۲۰ میلیون ریال بوده که جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
از سوی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان اعلام کرد که در راستای ساماندهی بازار لوازم خانگی در بخش تامین بازار و شفافسازی قیمت، بازرسی از واحدهای عرضه کننده توسط بازرسان انجام میشود.
وی در این رابطه افزود: در دیماه سالجاری بیش از ۲۱۶ مورد بازرسی از واحدهای توزیع و عرضه لوازم خانگی در استان بهعمل آمد و منجر به تشکیل پرونده برای ۱۵ واحد متخلف شد.
پیرویمنش ارزش ریالی پروندههای تشکیل شده متخلفان را بالغ بر ۵۶۱ میلیون ریال اعلام و افزود: پروندههای تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی مکلف هستند نسبت به عرضه مستمر محصولات خود در سطح بازار اقدام کرده و اگر اقدامی غیر از اینصورت گیرد، به منزله اخلال در نظام عرضه و تقاضا با هدف بازارسازی کاذب، از طریق مجاری ذیربط قابل پیگیری بوده و با متخلفان برخورد میشود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان همچنین یادآور شد: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کمفروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، مراتب تخلف واحدهای مختلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستانها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و موارد را گزارش کنند.
منبع: شاتانیوز