تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۹۲۱۵۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
یک مقام مسوول خبر داد:

۲۴۰ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه لاستیک در هرمزگان/ تشکیل ۱۵ پرونده تخلف برای واحد‌های عرضه لوازم خانگی

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان از ۲۴۰ مورد بازرسی از واحد‌های توزیع لاستیک و ۲۱۶ مورد بازرسی از واحد‌های توزیع و عرضه لوازم خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «عبدالرضا پیروی‌منش» معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و ممانعت از سودجویی افراد فرصت‌طلب، بازرسان این اداره به‌صورت مستمر از واحد‌های صنفی و خدماتی در استان بازرسی به‌عمل می‌آورند.

وی با بیان اینکه در دی‌ماه سال‌جاری ۲۴۰ مورد بازرسی از واحد‌های توزیع لاستیک در استان به عمل آمد و ۳ پرونده تخلف تشکیل شد، افزود: پرونده‌های تشکیل شده دارای ۷ بند تخلف به ارزش ریالی بیش از ۱۲۰ میلیون ریال بوده که جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تشکیل ۱۵ پرونده تخلف برای واحد‌های عرضه لوازم خانگی در استان

از سوی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان اعلام کرد که در راستای ساماندهی بازار لوازم خانگی در بخش تامین بازار و شفاف‌سازی قیمت، بازرسی از واحد‌های عرضه کننده توسط بازرسان انجام می‌شود.

وی در این رابطه افزود: در دی‌ماه سال‌جاری بیش از ۲۱۶ مورد بازرسی از واحد‌های توزیع و عرضه لوازم خانگی در استان به‌عمل آمد و منجر به تشکیل پرونده برای ۱۵ واحد متخلف شد.

پیروی‌منش ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده متخلفان را بالغ بر ۵۶۱ میلیون ریال اعلام و افزود: پرونده‌های تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: واحد‌های تولیدی مکلف هستند نسبت به عرضه مستمر محصولات خود در سطح بازار اقدام کرده و اگر اقدامی غیر از اینصورت گیرد، به منزله اخلال در نظام عرضه و تقاضا با هدف بازارسازی کاذب، از طریق مجاری ذیربط قابل پیگیری بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان همچنین یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، مراتب تخلف واحد‌های مختلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و موارد را گزارش کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده