تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۸۶۹۸۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: توقف فروش از سوی فروشندگان به دلیل افزایش قیمت ارز

‌می‌متالز - نوسانات قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های لوازم خانگی خواهان افزایش قیمت این محصولات باشند که البته هنوز مجوزی برای این کار صادر نشده است. با این حال رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از توقف فروش توسط برخی شرکت‌ها خبر داده است.

به گزارش می‌متالز، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به تمایل بسیاری از شرکت‌ها به افزایش قیمت خبر داده است. این افزایش قیمت هنوز به صورت رسمی اعمال نشده و از این رو برخی اقدام به توقف فروش لوازم خانگی کرده‌اند.

توقف فروش لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت ارز

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید تعدادی از شرکت‌ها پس از نمایشگاه‌هایی که در تبریز و شیراز برگزار شده، از تحویل لوازم خانگی فروخته شده امتناع کرده و آن‌ها را نگه داشته‌اند. به گفته وی، سه شرکت نرخ فروش لوازم خانگی را افزایش داده‌اند، اما هنوز لیست این شرکت‌ها به دست اتحادیه نرسیده است.

وضعیت بازار نیز از سوی ابر پازوکی آرام توصیف شده است. او افزوده: «افت قدرت خرید مردم در تقاضا تاثیر مستقیم گذاشته و فروش حدود ۸۰ درصد افت کرده است. از سوی دیگر فروش اینترنتی لوازم خانگی و عرضه این محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر روند فعالیت کاسبان این صنف تاثیر مستقیم گذاشته است.»

رئیس اتحادیه لوازم خانکی همچنین ادعا کرده تا ۹۹ درصد کالا‌های فروشگاه‌های اینترنتی قاچاق و فیک هستند و نظارتی بر عملکرد آن‌ها وجود ندارد. وی تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت محصولات را جدی دانسته و خاطر نشان کرده: «مطابق با آمار انجمن لوازم خانگی از ۱۰۰ درصد کالا‌های تولید داخلی ۳۰ درصد از قطعات آن در داخل کشور تولید می‌شود.»

منبع: خبرگزاری شهر سخت افزار

عناوین برگزیده