تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۸۶۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سوئیس واردات طلا از روسیه را با وجود تحریم‌ها افزایش داد

‌می‌متالز - یک روزنامه سوئیسی با استناد به داده‌های گمرک این کشور گزارش کرد که حجم تجارت بین مسکو و برن از زمان اعمال تحریم‌های مرتبط با اوکراین که به منظور منزوی کردن روسیه اعمال شد، افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، یک روزنامه سوئیسی با استناد به داده‌های گمرک این کشور گزارش کرد که حجم تجارت بین مسکو و برن از زمان اعمال تحریم‌های مرتبط با اوکراین که به منظور منزوی کردن روسیه اعمال شد، افزایش یافته است.

به گفته این رسانه، صادرات سوئیس که تحت سلطه محصولات دارویی است، ۱۹ درصد افزایش یافته، در حالی که واردات از روسیه از ابتدای سال گذشته میلادی ۵۴ درصد افزایش یافته است.

چنین رشد قابل توجهی در صادرات روسیه گفته می‌شود به دلیل افزایش محموله‌های طلا بوده است که مشمول تحریم‌های خاص در سوئیس است.

در ماه اوت، سوئیس به محدودیت‌های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت تجارت طلا و محصولات طلای روسیه پیوست که ظاهراً تأثیر کمی بر واردات از این کشور تحریم‌شده داشته است.

بر اساس داده‌های گمرک سوئیس، یک محموله طلا به وزن ۶.۴ تن و ارزش ۳۴۴ میلیون فرانک (۳۷۰ میلیون دلار) در ماه نوامبر از روسیه وارد این کشور شده است. هویت خریدار، با این حال، نامشخص بود.

به گفته این رسانه، بخش اعظم این محموله طلا از طریق کشور‌های ثالث و ظاهراً از دبی وارد بازار سوئیس شده است، که خود یک مرکز جهانی بزرگ برای پردازش فلزات گرانبها است.

در همین حال، اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فلزات گرانبهای سوئیس به این روزنامه گفت که هیچ معامله‌ای برای طلای روسیه نداشته است.

در ماه ژوئیه، اتحادیه اروپا هفتمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین را علیه روسیه تصویب کرد که شامل ممنوعیت "خرید، واردات یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم طلا و جواهرات" از روسیه و همچنین ممنوعیت صادرات روسیه به کشور‌های عضو این اتحادیه بود.

این محدودیت‌ها همچنین صادرات طلای فرآوری شده در کشور ثالث را هدف قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده