تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۸۷۰۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی خبرداد؛

تولید کنسانتره سنگ آهن در زیرکوه با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری

‌می‌متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بااشاره به بهره برداری آزمایشی پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن در زیرکوه گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری برای ۱۸۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، مرتضی ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن شهرستان زیرکوه، صبح امروز از این پروژه بازدید نمود و مسائل و مشکلات پیش روی پروژه را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در مرحله بهره برداری آزمایشی است، عنوان کرد: ماشین آلات پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی، از کشور چین وارد شده است.

مرتضی ذاکریان با اشاره به اینکه سنگ آهن مورد نیاز پروژه از محل معادن سنگان خواف و معادن شهرستان زیرکوه تامین می‌شود، ادامه داد: درحال حاضر برق مورد نیاز پروژه به میزان ۲ مگاوات تأمین شده است.

وی بیان داشت: درخواست مساعدت دستگاه‌های خدمات رسان استان به منظور تأمین آب موردنیاز پروژه و سوخت ماشین آلات از سوی سرمایه گذار مطرح شد، که پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

به گفته وی مجوز سرمایه گذاری خارجی پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن زیرکوه با مشارکت ۹۰ درصدی سرمایه گذار خارجی تبعه کشور چین و با سرمایه گذاری بالغ بر ۹ میلیون دلار در آذر ماه سال جاری صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با بهره برداری از این پروژه، علاوه بر ارزآوری و ورود تکنولوژی به کشور، ۸۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده