تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۸۷۲۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هرمزگان با منابع سنگ آهن هماتیت پیشگام تولید فولاد کشور می‌شود

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هزار میلیارد پروژه صنعتی دهه فجر در فین به بهره برداری می‌رسد گفت: هرمزگان با منابع سنگ آهن هماتیت پیشگام تولید فولاد کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، عصر امروز با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، علی رسولیان معاون وزیر صمت و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی فین در زمینی به مساحت ۵۸ هکتار و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی برگزار شد.

مهدی دوستی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: منطقه فین و رضوان منطقه فرصت‌ها هستند، برای دهه فجر برای این منطقه بالغ بر هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری داریم.

وی با تاکید بر چشم انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ در کشور، افزود: کشور به سمت تولید حداکثری فولاد رفته در حالی که منابع معدنی مورد نیاز مگنتی به اندازه کافی وجود ندارد، اما در این زمینه هرمزگان با وجود معادن هماتیت و ذخیره ۸۰۰ میلیون تنی این سنگ آهن، می‌تواند گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت خوب منطقه فین، بازوی صنعت در کنار معدن در حال رشد و توسعه هستند که اتفاق بسیار مبارکی است، برای این منطقه یک بسته جامع در قالب یک پهنه ۳۵۰۰ کیلومتری تعریف شده که با واگذاری آن، عملیات استخراج و زنجیره تبدیلی در استان ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نگه داشت مواد خام معدنی هرمزگان درون استان و تشکیل زنجیره‌های تبدیلی گفت: برنامه داریم صنایع تبدیلی تمام مواد معدنی در مناطق مختلف استان ایجاد شود، بنا داریم فین را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این امر نیز ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: به دنبال ایجاد هنرستان جوار صنایع و دانشگاه پیام نور با اولویت رشته‌های تخصصی در این منطقه هستیم تا در زمینه آموزش جوانان نیز کار شود.

وی افزود: فین یک باغ شهر زیباست که باید از این ظرفیت باغ‌شهر بودن برای مردم تبدیل به درآمد و گردش مالی شود و نیاز است با ایجاد کارگروه ویژه، برندینگ گردشگری این منطقه بکر نیز شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده