تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۸۷۶۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

گام بلند ذوب آهن برای بومی سازی حمل و نقل ریلی

می متالز - در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران سه شنبه ۲۰ دی ماه در هتل المپیک تهران با حضور مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تفاهم نامه ی همکاری این مجتمع عظیم صنعتی با شرکت دانش بنیان نیک سرام رازی جهت انتقال دانش فنی و ساخت سوزن ریل امضا و مبادله شد .

به گزارش می‌متالز، در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران سه شنبه ۲۰ دی ماه در هتل المپیک تهران با حضور مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تفاهم نامه‌ی همکاری این مجتمع عظیم صنعتی با شرکت دانش بنیان نیک سرام رازی جهت انتقال دانش فنی و ساخت سوزن ریل امضا و مبادله شد.

این اقدام در ادامه تکمیل سبد ریلی ذوب‌آهن اصفهان و تولید موفقیت آمیز ریل زبانه سوزن جهت انتقال دانش فنی و ساخت سوزن ریل با روش اتصال تکه مرکزی به ریل با جوش فلش بات انجام شد.

با ساخت ریل به این روش در ذوب آهن اصفهان، کشور از واردات این تجهیز ریلی بی نیاز خواهد شد.

دستگاه سوزن ریل به مجموعه‌ای از ریل‌های خاص زبانه‌های سوزن، صفحات اتصال، قطعات ریخته گری یا فورج شده، انواع تراورس‌ها و … اطلاق می‌شود که در خطوط و ایستگاه‌های راه آهن به منظور تعویض مسیر قطار مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان تغییر از یک مسیر به مسیر دیگر را در تقاطع‌ها فراهم می‌سازد و یک وسیله مهم و حیاتی در صنعت ریل است.

 ریل سوزن در بین اجزای مختلف سوزن، از اهمیت بیشتری برخوردار است، به نحوی که استفاده از ریل سوزن استاندارد در عملکرد صحیح سوزن و جلوگیری از بروز حوادث ریلی بسیار موثر می‌باشد.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده