تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۸۷۹۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شکست آمریکا برای توسعه معادن افغانستان

‌می‌متالز - سیگار اعلام کرد: آمریکا نتوانسته است چالش‌های موجود در برابر توسعه معادن افغانستان را حل کند و دستاورد‌های آن در این بخش بی‌دوام بود.

به گزارش می‌متالز، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرد پروژه آمریکا برای توسعه و ایجاد ظرفیت در بخش استخراج معادن افغانستان ناکام بوده است.

سیگار گفت: آمریکا پس از ۱۷ سال تلاش و سرمایه‌گذاری به ارزش میلیون‌ها دالر، نتوانست چالش‌های فراوان در برابر توسعه معادن افغانستان را حل کند و دستاورد‌های آن در این بخش ناچیز و بی‌دوام بود.

در گزارش سیگار آمده است که آمریکا از سال ۱۳۸۲ بیش از ۹۶۲ میلیون دلار برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان مصرف کرد؛ اما نتیجه‌ای درپی نداشت.

سیگار مدعی است که حامد کرزی و اشرف غنی روئسای جمهور سابق افغانستان به علت فساد و استخراج غیرقانونی معادن و نبود زیرساخت‌های استخراج در افغانستان نتوانستند این کشور را از وابستگی به کمک‌های خارجی رهایی ببخشند.

سیگار با انتقاد از وزارت تجارت و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا گفت که این وزارتخانه نظارت موثر بر پروژه‌های توسعه معادن افغانستان نداشتند و بدون توجه به چالش‌ها، به تطبیق آن پرداختند. سیگار می‌گوید که این برنامه‌ها به رغم سرمایه‌گذاری آمریکا به هیچ یک از اهداف خود دست نیافتند.

منبع: شهرآرا نیوز

عناوین برگزیده