تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۸۷۹۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشنهاداتی برای جایگاه صنعت فولاد در برنامه هفتم

‌می‌متالز - یک فعال فولادی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در زیرساخت صنعت فولاد، حمل‌ونقل است که از گذشته به عنوان یکی از چالش‌های مهم این حوزه شناخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وحید یعقوبی در خصوص زیرساخت‌ها و چالش‌های صنعت فولاد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در زیرساخت صنعت فولاد، حمل‌ونقل است که از گذشته به عنوان یکی از چالش‌های مهم این حوزه شناخته می‌شود. در واقع، حوزه حمل‌ونقل در کنار حوزه انرژی یک چالش جدی برای صنعت فولاد محسوب می‌شود. همچنین حوزه لجستیک در صنعت فولاد چالشی است که باید راهکار‌های آن مورد توجه قرار بگیرد؛ به‌ویژه در حمل‌ونقل ریلی، صنعت به توسعه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تفاوت زیادی در هزینه تمام‌شده شرکت‌های فولادسازی دنیا و ایران برای هر تن تولید فولاد و حمل‌ونقل وجود دارد، گفت: در کشور‌های توسعه‌یافته بیش از ۸۰ درصد حمل‌ونقل مواد اولیه توسط جاده‌ها صورت می‌گیرد و این خود یک مزیت محسوب می‌شود که در کشور نیز باید به آن توجه کرد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی و بنادر برای صادرات خطوط کشتیرانی و حوزه‌های لجستیک یکی دیگر از چالش‌های صنعت فولاد است که به توجه زیادی نیاز دارد.

یعقوبی با اشاره به برنامه هفتم توسعه مطرح کرد: صنعت فولاد به لحاظ برنامه‌های کلان از حوزه زیر ساخت‌ها رنج می‌برد. در واقع، حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز فولاد مهم‌ترین مقوله‌ای است که باید به آن توجه کرد، چرا که زیرساخت‌ها در این صنعت، متناسب با توسعه‌ای که در فولاد رخ داده، نیست، این درحالی است که در تمام دنیا توسعه صنعت فولاد به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه باید توجه زیادی به زیرساخت‌های صنعت فولاد شود. در این میان، بحث مجوز‌های بسیار فراوان و مازادی که برای فولاد ایران صادر شده و ادغام‌های عمودی و افقی در مجوز‌های شرکت‌های فولادی مسائل مهمی در برنامه هفتم هستند که باید مدنظر مسئولان مربوطه قرار بگیرند.

منبع: معدن مدیا

عناوین برگزیده