تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۸۸۱۹۵
سرویس خبر : انرژی

واردات جهانی ال ان جی رکورد زد

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های موسسه ریفینیتیو Refinitiv، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) توسط مصرف کنندگان جهانی در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۰۹ میلیون تن بوده است که بیشترین رقم در طول تاریخ محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های موسسه ریفینیتیو Refinitiv، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) توسط مصرف کنندگان جهانی در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۰۹ میلیون تن بوده است که بیشترین رقم در طول تاریخ محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش موسسه ریفینیتیو، واردات جهانی سوخت ال ان جی در سال قبل از آن ۳۷۹.۶ میلیون تن ثبت شده بود.

گفته می‌شود که این حجم از واردات بی سابقه به دلیل افزایش تقاضا به ویژه از سوی اتحادیه اروپا صورت گرفته است. این اتحادیه در پی تحریم‌ها واردات گاز طبیعی خود را از روسیه به سرعت کاهش داد و به بازار برتر برای گاز ال ان جی ظاهر تبدیل شد.

تخمین زده می‌شود که این منطقه حدود ۲۵ درصد از کل LNG معامله شده در سال ۲۰۲۲ را خریداری کرده است و در رقابت با مصرف کنندگان آسیایی پیروز شده است، چرا که به دنبال کاهش عرضه خط لوله روسیه به اکثر مشتریان خود در اتحادیه اروپا در بحبوحه تحریم ها، قیمت‌های معیار اروپا افزایش یافت.

سال گذشته، واردات LNG اتحادیه اروپا به ۱۰۱ میلیون تن رسید که نشان دهنده رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

بیشتر خرید LNG اروپا به دلیل کاهش تقاضا در آسیا افزایش یافته است، جایی که چین کاهش غیرمعمول مصرف انرژی را به دلیل کاهش رشد اقتصادی مرتبط با بیماری همه گیر کووید ثبت کرده است.

در عین حال، بیشتر کشور‌های جنوب و جنوب شرق آسیا به دلیل واردات رو به رشد اتحادیه اروپا توانایی پرداخت قیمت‌های لحظه‌ای گاز را نداشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده