تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۹۲۴۳۳
سرویس خبر : انرژی

جهش تقاضای اتحادیه اروپا و بریتانیا برای ال‌ان‌جی

‌می‌متالز - غول انرژی بریتانیا یعنی شرکت شل اعلام کرد که اتحادیه اروپا و بریتانیا واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را در سال گذشته میلادی به طور قابل توجهی افزایش دادند.

به گزارش می‌متالز، غول انرژی بریتانیا یعنی شرکت شل در گزارش خود درباره چشم انداز سال ۲۰۲۳ که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که اتحادیه اروپا و بریتانیا واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را در سال گذشته میلادی به طور قابل توجهی افزایش دادند و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد و باعث تغییرات ساختاری در بازار جهانی انرژی شود.

بر اساس گزارش شل، اتحادیه اروپا و بریتانیا در سال ۲۰۲۲، ۱۲۱ میلیون تن ال‌ان‌جی وارد کردند که افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد، چرا که آن‌ها پس از از دست دادن جریان گاز خط لوله از روسیه در تلاش برای یافتن منابع جایگزین بودند.

اروپا به دلیل کاهش تقاضا از سوی چین و کاهش واردات آسیای جنوبی، توانست واردات ال‌ان‌جی خود را تضمین کند.

با این حال، به گفته شل، "اشت‌های رو به افزایش اروپا برای ال‌ان‌جی" رقابت را در بازار جهانی برای واردات محموله‌های محدود طی دو سال آینده تشدید خواهد کرد.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که افزایش تقاضا در اروپا همین حالا قیمت‌های LNG آسیایی را به بالاترین رقم خود یعنی حدود ۷۰.۵ دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) سوق داده که باعث ایجاد "نوسان در بازار‌های انرژی در سراسر جهان" شده است.

بنا بر این گزارش، جنگ اوکراین تأثیرات گسترده‌ای بر امنیت انرژی در سراسر جهان داشته و باعث تغییرات ساختاری در بازار شده است که احتمالاً صنعت جهانی ال‌ان‌جی را نیز در دراز مدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استیو هیل، معاون اجرایی شل در بخش بازاریابی انرژی، گفت: این امر همچنین نیاز به یک رویکرد راهبردی‌تر را - از طریق قرارداد‌های بلندمدت - برای تضمین عرضه قابل اعتماد به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در معرض افزایش قیمت‌ها، پررنگ کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده