تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۸۲۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگاه دهلی‌نو به معادن خارجی

‌می‌متالز - هند برای تامین نیاز‌های داخلی خود به مس و لیتیوم به فکر بهره برداری یا خرید معادن این فلزات در خارج از کشور افتاده است.

به گزارش می‌متالز، خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع دولتی در هند اعلام کردند که این کشور به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده داخلی، در حال بررسی راه‌هایی برای تامین منابع فلزاتی مانند مس و لیتیوم از برخی از تولیدکنندگان برتر جهان با خرید معادن خارج از کشور است.

این منابع افزودند دهلی نو برای شروع، یک معدن مس و دو معدن لیتیوم را در آرژانتین که از منابع غنی این فلزات است شناسایی کرده تا با اجاره‌های بلندمدت تضمین شده یا با خرید آن معادن را در کنترل بگیرد.

نگاه دهلی‌نو به معادن خارجی

یکی از این منابع دولتی که حاضر به افشای نام خود نبود اعلام کرد گروهی از کارشناسان پیش از این با بازدید از این سایت ها، جنبه‌های فنی یک معدن مس و دو معدن لیتیوم در آرژانتین را بررسی کرده‌اند.

آنئ‌ها اعلام کردند: اکنون، ما ارزیابی تجاری را آغاز خواهیم کرد و به نتیجه رسیدن این فرایند حدود چند ماه طول خواهد کشید.

به نقل از کارشناسان این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر هند برای تامین امنیت فلزات و مواد معدنی مورد نیاز و حیاتی خود از تولیدکنندگان بزرگ جهان است.

دولت هند به عنوان بخشی از تلاش خود برای کسب دستذسی به دارایی‌های معدنی در خارج از کشور، شرکت Khanij Bidesh India (KABIL) Ltd را تشکیل داد. این مادر شرکت شامل توسط شرکت‌های دولتی National Aluminium Company Ltd NATIONALUM، Hindustan Copper Ltd HINDCOPPER و Mineral Exploration Corp Ltd می‌باشد.

این منابع گفتند که انتظار می‌رود شرکت فوق (KABIL) کار بر روی راه اندازی نخستین واحد استخراج و پردازش لیتیوم را به به زودی در آرژانتین راه اندازی کند.

نگاه دهلی‌نو به معادن خارجی

لیتیوم ماده خام مهمی است که برای ساخت باتری خودرو‌های الکتریکی استفاده می‌شود. به عنوان بخشی از فشار گسترده‌تر دولت برای دستیابی به اهداف کربن‌زدایی، هند مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش فروش خودرو‌های الکتریکی (EVs) ارائه کرده است.

بر اساس پیش بینی موسسه S&P Global Mobility هند قرار است به سومین بازار بزرگ جهان برای خودرو‌های سواری و سایر وسایل نقلیه سبک تبدیل شود که از این نظر جایگزین ژاپن خواهد شد.

به غیر از لیتیوم، مصرف مس هم در هند افزایش یافته است. این در حالی است که این کشور تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل نیاز مس خود را تولید می‌کند.

در چارچوب سیاست‌های ایالات متحده به ویژه با هدف با هدف رقابت با چین، هندوستان در مسیر تبدیل شدن به یکی از سریع‌ترین بازار‌های در حال رشد مس در جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. این اتفاق در بحبوحه کندی اقتصاد جهانی رخ داد و روند کاهش رشد تقاضا در دیگر مناطق جهان و از جمله چین را جبران کرد.

منبع: تحریریه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده