تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۸۲۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس:

سازمان صمت فارس برای رفع مشکل معادن و واحد‌های راکد تلاش می‌کند

‌می‌متالز - ساداتی گفت: بنگاه‌های کوچک بسته به شرایط اقتصادی کشور ممکن است راکد شوند، اما تمام تلاش دولت این است بنگاه‌های کوچک و متوسط به چرخه تولید بازگردند و سازمان صمت فارس، مشکل معادن و واحد‌های راکد را حل می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سید رضا ساداتی، شنبه (۲۴ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف بررسی رسیدگی به واحد‌های تولیدی راکد در استان فارس برگزار شد، گفت: فعال سازی واحد‌های تولید و صنعتی راکد در استان فارس از اولویت‌های سازمان صمت فارس به شمار می‌رود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس افزود: خط انتقال آب و موضوعات گاز از مشکلات فعال‌ترین بنگاه‌های اقتصادی فارس است که با رفع آن‌ها م یتوان به تداوم فعالیت آن‌ها کمک مطلوبی کرد.

وی تصریح کرد: سازمان صمت فارس، مشکل معادن و واحد‌های راکد را حل می‌کند و بهره برداری از صد‌ها طرح با تلاش مردم به نتیجه می‌رسد و ما پیگیر مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی هستیم تا راکد نمانند.

ساداتی ادامه داد: در حوزه ستاد تسهیل، اولویت بندی ما واحد‌های فعالی هستند که در ارتباط با دستگاه‌های اجرائی و خدمات رسان دارای مشکلاتی هستند و سازمان صمت فارس به آن‌ها کمک‌های ممکن را ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر سایر اقدامات سازمان صمت در فارس اظهار کرد: واحد‌هایی که برای برگشت بدهی خود مشکل دارند و واحد‌های راکد اولویت دیگر ما هستند که برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم.

ساداتی افزود: یک سری بنگاه‌های کوچک و متوسط داریم که شمار آن‌ها بالغ بر ۶۸۰ واحد در داخل و بیرون شهرک صنعتی شیراز است و برخی بنگاه‌های اقتصادی و متوسط در حد یک سوله هستند و دستگاه‌هایی دارند.

وی اضافه کرد: در حوزه بنگاه‌های اقتصادی، محصولی به بازار می‌آید، اما عمرش طی شرایطی تمام می‌شود، اما مهمترین موضوع برای تداوم محصولات زیرساخت آنهاست و تلاش ما این است این واحد‌ها به چرخه تولید برگردند و از زیرساخت‌ها استفاده شود.

ساداتی با تاکید بر اینکه واحد‌ها مجوز از صمت، جهاد کشاورزی و یا اصناف تولیدی دریافت می‌کنند هم گفت: گاهی یک واحد در ابتدا فعال بوده، اما بنگاه‌های کوچک بسته به شرایط اقتصادی کشور ممکن است راکد شوند، اما تمام تلاش دولت این است بنگاه‌های کوچک و متوسط به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما کمک به افرادی است که مشکل استقرار دارند تا با رفع این مشکل واحد تولیدی و صنعتی آن‌ها به سمت راکد شدن نرود.

ساداتی با اشاره به رفع برخی مشکلات اساسی در حوزه واحد‌های تولیدی و صنعتی عنوان کرد: بنزوئیت ماده اولیه ممنوعیت داری بود که سازمان صمت فارس مشکل این حوزه را حل کرد که موجب شد مشکل واحد‌هایی که با این مواد اولیه سر و کار داشتند حل شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده