تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۸۸۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد صورت گرفت:

افتتاح ۸ طرح حوزه صنعت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت/ راه ایجاد توسعه متوازن در کشور از تولید می‌گذرد

‌می‌متالز - هشت طرح صنعتی همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در یزد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز پنجشنبه، همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هشت طرح صنعتی را در این استان مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

در این آیین، طرح توسعه یک شرکت نخ با ۲۴۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری شامل ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات و مابقی آورده متقاضی و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در راستای تکمیل زنجیره صنعت نساجی و ایجاد ارزش افزوده در شهرستان اشکذر افتتاح شد.

این کارخانه ظرفیت تولید ۸۱۸۰ تن نخ فیلامت نیمه آرایش یافته، ۴۰۰ تن نخ فلامیت کاملاً آرایش یافته، ۲ هزار و ۱۷۵ تن نخ‌ای تی وای و ۲۶۰۰ تن دوک پلاستیکی را دارد.

همچنین یک واحد تولید سیستم‌های امنیتی در یزد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. این واحد تولیدی در زمینی به وسعت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

برای راه اندازی این واحد تولیدی ۴۶۷ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی و ۸۷ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری ریالی انجام شده است.

واحد مذکور با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۵ نفر در زمینه تولید دوربین مداربسته فعالیت دارد و ظرفیت سالانه این واحد در بخش تولید دوربین مداربسته یک میلیون و ۵۰۰ عدد است.

شرکت تولیدکاشی و سرامیک ابرکوه نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات ۲۱۰ میلیارد تومان و مابقی آورده متقاضی و اشتغالزایی ۱۱۰ نفر در راستای تکمیل زنجیره صنعت کاشی با ظرفیت تولید ۸ میلیون مترمربع کاشی در شهرستان ابرکوه مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین شرکت صنایع الکترونیک با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان شامل ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و مابقی آورده متقاضی و اشتغالزایی ۹ نفر در حال حاضر و ۲۴ نفر در آینده در راستای تکمیل زنجیره صنعت و ایجاد ارزش افزوده و تولید برد الکترونیک و قطعات الکترونیک و شرکت شیمی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۰ نفر در راستای تولید محصولات شیمیایی- اندرید مالئیک هر دو در شهرستان یزد مورد بهره برداری قرار گرفتند.

افتتاح شرکت ماکارونی نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ماکارونی-سیلوی ذخیره غلات-تولید و بسته بندی آرد و محصولات غذایی آردی در شهرستان اشکذر نیز از دیگر پروژه‌ها بود.

از دیگر پروژه‌ها، ایجاد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد با سرمایه گذاری ۳،۸۵۷ میلیارد تومان شامل تسهیلات ۶۸ میلیارد ریالی و ۳۵ میلیون یورو ارزی و اشغالزایی ۴۵۰ نفر و تکمیل زنجیره صنعت فولاد و ایجاد ارزش افزوده با تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به شکل گندله و کلوخه به روش گرم در شهرستان بافق را می‌توان نام برد.

همچنین احداث شرکت صنایع فولاد اردکان با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۵۰ نفر شامل تکمیل زنجیره صنعت فولاد و ایجاد ارزش افزوده تولید ۴۰۰ هزار تن مقاطع فولادی و ۲۰۰ هزار تن لوله و ۱۰۰ هزار تن میلگرد در شهرستان اردکان آغاز شد.

طرح توسعه واحد تولید لاستیک در یزد نیز در زمینی به وسعت ۴۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع افتتاح شده است. برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۷ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی انجام شده است.

این واحد تولیدی که برای هزار و ۵۰۰ نفر اشغال مستقیم ایجاد کرده است، در زمینه تولید انواع تایر و تیوپ خودرو فعالیت دارد و ظرفیت سالانه آن ۴۶ هزار تن است.

راه ایجاد توسعه متوازن در کشور از تولید می‌گذرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه یک واحد تولید تایر در یزد، گفت: لاستیک از محصولاتی است تحریم صادرات آن به ایران، زمینه نارضایتی و فشار به جامعه را ایجاد می‌کند و افزایش تولید این محصول علاوه بر بی اثر کردن تحریم ها، دست دلالان را از این بازار پر تقاضا کوتاه می‌کند.

رسولیان، افزود: راه ایجاد اشتغال، معیشت و توسعه متوازن کشور از تولید می‌گذرد و اگر بخواهیم در کشور شاهد رونق معیشت و اشتغال مردم باشیم، باید تولید را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: فعالیت بخش خصوصی در کنار دولت می‌تواند مسیر تولید را هموار کند و در زمینه تولید لاستیک که یکی از نیاز‌های ضروری کشور است، در صورت تامین کل نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی می‌توانیم گامی در راستای خنثی‌سازی تحریم‌های دشمن در این زمینه برداریم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تصریح کرد: همواره تأکید رئیس‌جمهور بر رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است و دولت تلاش می‌کند با قیمت‌گذاری مناسب دست دلالان را در زمینه‌های مختلف کوتاه کند و صنعت لاستیک هم از این مسئله مستثنا نیست.

رییس جمهور روز پنج شنبه وارد استان یزد شد و ۲ روز میهمان مردم این استان است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده