تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۸۸۴۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول بیش از ۳ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، علی جودکی افزود: ۱۵ پروانه بهره برداری با ذخیره حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شد.

وی ادامه داد: ۲۱۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری امسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند بیش از ۱۱۲ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه چهار پروانه اکتشاف و چهار گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، افزود: بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جودکی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه مستقر هستند.

همچنین ۶۲۴ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۲۸ میلیون و ۱۹ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۵۱۱ هزار تن با میزان سرمایه گذاری هشت هزار و ۵۹ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۸۶۱ نفر نیز در این بخش اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده