تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۸۵۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
نگرانی‌های یک کارشناس صنعت فولاد؛

قطعی گاز به جایگاه جهانی فولاد ایران لطمه می‌زند

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت فولاد با اشاره به محدودیت‌های مصرف انرژی که در سال‌های گذشته باعث کاهش چشمگیر تولید فولاد در کشور و در جهان شده است، گفت: از آنجایی که همواره تولیدکنندگان ما با مشکل تامین برق و گاز مواجه هستند، این نگرانی وجود دارد که کشور‌های دیگر جایگاه جهانی ایران را در تولید فولاد بگیرند.

به گزارش می‌متالز، حسن طاهری اظهار کرد: ایران در حال حاضر دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا است و در جایگاه بعدی کشور ایتالیا قرار دارد که در سال ۲۰۲۱ توانست ۲۴.۴ میلیون تن فولاد تولید کند. ایتالیا با ظرفیت تولید ۳۴.۷ میلیون تنی یکی از رقیبان جدی ایران برای جایگاه دهم تولید فولاد جهان به حساب می‌آید.

وی افزود: اگر بحران انرژی در ایران ادامه داشته باشد، رقیب‌های جدی برای تصاحب جایگاه جهانی ایران در تولید فولاد به وجود خواهد آمد.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: هزینه‌های مالی و انرژی گرمایش و سرمایش امسال بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، زیرا بحران انرژی بر خانه‌ها و مشاغل فشار وارد کرده است.

به عقیده طاهری، در حال سپری کردن یک زمستان طولانی و سرد در جهان هستیم و این سرمای گسترده بیشتر یک نگرانی برای انرژی جهانی و صنعت فولاد خواهد بود.

وی تاکید کرد: این بحران انرژی می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر اقتصاد کشور‌های جهانی بگذارد. در این میان، عدم تامین گاز در ایران از یک سو و کمبود عرضه گاز طبیعی از سوی روسیه، تهدیدی جدی برای صنایع فولادی در آسیا و اروپا است، چرا که با این اوصاف، بسته شدن صنایع با نیاز بالا به برق و گاز مثل کود‌های شیمیایی، فولاد، آلومینیم دور از تصور نیست.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده