تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۸۸۷۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش تولید زغال سنگ توسط شرکت JSW لهستان

‌می‌متالز - بررسی داده‌ها نشان داد شرکت لهستانی JSW میزان تولید زغال سنگ را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، شرکت تولید کننده زغال کک مستقر در لهستان به نام Jastrzebska Spolka Weglowa (JSW) در وب سایت خبری خود در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کرد این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲میزان تولید زغال سنگ را به ۳.۴۷ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید زغال سنگ توسط این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) گزارش دادند در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ میزان تولید کک در شرکت JSW حدود ۲۳.۶ درصد و میزان تولید زغال کک ۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید زغال سنگ توسط شرکت لهستانی JSW در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۲ درصد نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ رشد داشته است.

معامله گران در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کردند مجموع تولید کک در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ توسط شرکت لهستانی JSW حدود ۶۸۰۰۰۰ تن بود که ۱۲.۸ درصد نسبت به فصل قبل و ۲۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید زغال کک در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ به ۲.۷۶ میلیون تن رسیده است که نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۴.۵ درصد و نسبت به اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ حدود ۰.۴ درصد افت داشته داشته است.

به نقل از برخی تاجران، در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲، شرکت لهستانی JSW حدود ۳.۲۹ میلیون تن زغال سنگ فروخت که ۵.۷ درصد کمتر از سه ماهه سوم و ۱۳.۴ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است. باید توجه داشت که کل فروش کک توسط این شرکت نیز در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ برابر ۷۵۰۰۰۰ تن بوده که حدود ۷.۱ درصد نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۲ رشد داشته است. این در حالی است که میزان فروش کک در در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۸ درصد نسبت به اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

همچنین بررسی‌ها نشان داد میزان فروش زغال کک توسط شرکت لهستانی JSW در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ به ۲.۵۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان فروش زغال کک توسط این شرکت در اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۲ با کاهش ۵.۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با کاهش ۹.۴ درصدی همراه بوده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کردند فروش داخلی شرکت JSW در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ حدود ۹۱۰،۰۰۰ تن بود که ۱۴.۹ درصد کمتر از سه ماهه سوم ۲۰۲۲ و ۲۰.۲ درصد کمتر از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ بوده است. باید توجه داشت که میانگین قیمت کل قرارداد کک توسط شرکت JSW در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سه ماهه قبل همراه بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، فروش خالص شرکت لهستانی JSW حدود ۲.۱۵ میلیارد PLN (۴۷۶.۱ میلیون دلار) و ۲.۹۱ EBIDTA میلیارد PLN (۶۴۴.۴ میلیون دلار) بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۹ ماه نخست ۲۰۲۲ درآمد خالص شرکت JSW به ۶.۴ میلیارد زلوتی (۱.۴ میلیارد دلار) رسید. این در حالی است که شرکت JSW در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ زیان خالص ۶۲.۷ میلیون زلوتی (۱۳.۹ میلیون دلار) را تجربه کرده بود.

آقای Tomasz Kudni مدیر عامل شرکت JSW اظهار کرد: این شرکت از همکاری با شرکا، روابط تجاری و قرارداد‌های بلند مدت سود می‌برد، در نتیجه این عوامل باعث شده است تا عواقب منفی یک وضعیت دشوار بازار به حداقل برسد. این شرکت تولید کلی زغال سنگ و نتایج مالی خود را با وجود تأثیر قابل توجه افزایش تورم و هزینه‌های انرژی و سایر عوامل تثبیت کرده است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده