تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۸۸۲۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار سوادکوه مطرح کرد

ایجاد مشکلات زیست محیطی با انبار باطله‌های زغال سنگ سوادکوه

‌می‌متالز - فرماندار سوادکوه از مسائل مهم این شهرستان را بحث ۵۰ ساله انبار باطله‌های زغال سنگ دانست و گفت: زمانبر شدن این مواد معدنی مشکلات محیط‌زیستی ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، رمضان غلامی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکیل بسیج رسانه یادآور نقش جهادی، انقلابی، بیان دستاورد‌های نظام انقلای اسلامی و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب است.

وی به نقش رسانه‌ها در اغشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید برای خنثی سازی توطئه‌های دشمن دستاورد‌های انقلاب اسلامی را در این چهار دهه تبیین کنند.

فرماندار شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبری حرکت رسانه‌ها در جهت اهداف نظام باید حرکت کنند، اظهار کرد: خبرنگاران شهرستان سوادکوه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند.

این مسوول ادامه داد: بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز وسایل ورزشی در شهرستان سوادکوه نظر گرفته شد که این میزان اختصاص یافت.

غلامی به مباحث فرهنگی و اجتماعی در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت: جوانان با روحیه انقلابی و کار جهادی بیشترین نقش را در سازندگی این دو بخش دارند.

وی با اعلام اینکه با سرمای هوا در مصرف سوخت و سایر حامل‌های انرژی باید صرفه جویی شود، تصریح کرد: بنابر تدابیری که اندیشیده شد در مناطق ویلانشین خالی از سکنه، گاز قطع شده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه افزود: در حالت بحران باید به فکر سوخت جایگزین باشیم.

وی تاکید کرد: مرغداری‌ها و صاحبان صنعت که با سهمیه سوخت داده شده باید جایگزین سوخت دوم داشته باشند.

غلامی با اشاره به اینکه در شهرداری‌ها برای ماشین آتش‌نشانی جایگزین سوخت دوم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تا زمانیکه مصرف گاز به حالت قبلی بر نگردد گاز ادارات قطع می‌شود.

غلامی از مسائل مهم شهرستان سوادکوه را بحث ۵۰ ساله انبار باطله‌های زغال سنگ دانست و گفت: زمانبر شدن این مواد معدنی مشکلات محیط‌زیستی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به‌اینکه برخی حریم و محدوده‌ها در محور شهری سوادکوه موجب شد تا توسعه و خدمات رسانی را در این شهرستان با مشکل مواجه کند، تصریح کرد: حریم راه آهن و راه موجب شد تا با کمبود زمین مواجه شویم و عاملی شود تا سرمایه‌گذار در این شهرستان حضور پیدا نکند.

غلامی راه اندازی معدن کردآباد را اقدام موثر برای اشتغال‌زایی دانست و گفت: همچنین برای ثبت ملی جاجیم آلاش تلاش‌های زیادی شده است تا به عنوان شهر ملی جاجیم ایران شهرت پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده