تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۰۷۰۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید کود از باطله‌های زغال سنگ توسط محققان کشور

‌می‌متالز - محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند از باطله‌های زغال سنگ که قبلاً مواد دورریختنی حساب می‌شد، مواد اولیه کود کشاورزی تولید کنند.

به گزارش می‌متالز، امید نیکوصفت مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان درمورد ساخت کود آلی از زغال سنگ گفت: ما موفق شدیم ترکیبات کود هیومیک را از باطله‌های معادن زغال سنگ تولید کنیم.

نیکوصفت بیان کرد: این باطله‌ها که قبلا به عنوان مواد دور ریختنی حساب می‌شد اکنون با جمع آوری آن باعث اشتغالزایی شده است. این محصول مواد اولیه کود کشاورزی است که در زمینه‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

وی افزود: در بعضی مناطق محروم که بخش کشاورزی دارند، کود آلی هیومیک قابل استفاده است و در حال حاضر ما کارخانه تولید این محصول را در یک منطقه‌ای محروم به نام شهرستان خرامه در استان فارس ایجاد کرده ایم.

نیکوصفت تاکید کرد: طرح اولیه این محصول در پارک فناوری دانشگاه تهران مستقر بوده و به دلیل دغدغه محرومیت زدایی از مناطق محروم به شهرستان خرامه انتقال داده شد که باعث اشتغالزایی شده است.

فعال حوزه دانش‌بنیان که در نمایشگاه آبادیران حضور داشت، اظهار کرد: در راستای این مساله در حال حاضر در روستای سلامت آباد طراحی صورت گرفته در جهت بسته بندی و تولید محصولات گلخانه‌ای یک بخش کوچکی راه اندازی کنند و کسب و کار‌های آنلاین شروع شود.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده