تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۸۹۰۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جهش بی‌سابقه یک نماد سیمانی در امر صادرات

‌می‌متالز - شرکت سیمان اردستان با صادرات بیش از ۳۰۰ هزار تن سیمان در سال ۱۴۰۱، جهش بی‌سابقه‌ای در امر صادرات داشته است.

به گزارش می‌متالز، احمدرضا عمرانی فرد مدیرعامل شرکت سیمان اردستان با اعلام این خبر گفت: هدفگذاری شرکت در صادرات سیمان ۲۰ درصد بوده است، این در حالی است که امسال بالغ بر ۳۰ درصد صادرات سیمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه صادرات کلینکر براساس نرخ پایه خلیج‌فارس محاسبه می‌شود، افزود: کشور‌های چین، بنگلادش، هند، قطر و کویت از جمله کشور‌های مقصد صادرات سیمان محسوب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شرکت سیمان اردستان طی ۱۶ سال فعالیت، هر سال نسبت به سال قبل سودآوری بهتری داشته است، ابراز امیدواری کرد سودآوری شرکت در سه ماه پایانی سال و در سال آتی نیز ادامه یابد و بتوان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان سود به سهامداران تخصیص داد.

عمرانی فرد در ادامه، با بیان اینکه شرکت سیمان اردستان از معدود پروژه‌هایی است که در کمتر سه سال به بهره‌برداری رسیده، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث این پروژه در سال ۸۳ آغاز و در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید و از ابتدای سال ۸۷ نیز وارد بازار شد و طی این سال‌ها همواره روی ظرفیت خود تولید داشته و فروش نسبتاً مناسبی نیز چه در داخل و چه در خارج از کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید کارخانه سیمان اردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن کلینکر است که با توجه به اینکه فروش داخلی در بورس کالا انجام می‌شود و قیمت‌ها رقابتی است، اگر تابلوی قیمت‌ها را در بورس کالا مشاهده کنید متوجه می‌شوید همواره نسبت به کارخانه‌های همجوار خود قیمت مناسب‌تری داشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان اردستان همچنین در مورد طرح‌های توسعه‌ای شرکت سیمان اردستان گفت: حفظ وضعیت موجود از جمله اهداف و برنامه‌های شرکت با وجود مشکلات فعلی است که در همین راستا تلاش بر این است تا بتوان سیستم‌های برق کارخانه را با ایجاد نیروگاه خودگردان تأمین کرد. همچنین ایجاد سیستم پالایش با هدف صرفه‌جویی در دستور کار است تا بتوان میزان مصارف مواد یوتیلیتی از جمله برق، گاز و آب را کاهش داد و در مرحله بعد نسبت به توسعه شرکت اقدام کرد.

وی در خصوص آسیب‌های احتمالی قطع گاز بر تولیدات شرکت نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر این بوده است که کمترین آسیب به روند تولید شرکت وارد شود و در مواقعی که با مشکل قطعی گاز روبه‌رو بوده‌ایم توانستیم با مازوت و سوخت جایگزین به فعالیت ادامه دهیم. همچنین در چنین مواقعی که فعالیت کارخانه متوقف می‌شود، تلاش می‌شود نسبت به تعمیرات سالانه اقدام شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده