تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۸۹۱۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دوازدهمین اجلاس سراسری رضایت مندی مشتری؛

تندیس ملی رضایت مندی مشتری به شرکت سیمان خاکستری نی ریز اهدا شد

تندیس ملی رضایت مندی مشتری به شرکت سیمان خاکستری نی ریز اهدا شد
‌می‌متالز - نشان و تندیس ملی رضایت مندی مشتری در دوازدهمین اجلاس سراسری به همین نام در تهران به شرکت سیمان خاکستری نی ریز اهدا شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل سیمان خاکستری نی ریز با اشاره به دلایل برگزیده شدن شرکت سیمان خاکستری نی ریز در این اجلاس اظهار داشت: انتخاب شرکت‌های برتر در این اجلاس منوط به رعایت شاخصه‌هایی بوده که عمدتا از محور‌های اجلاس بود.

حبیب الله شریفی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر آموزش‌های علمی در توسعه کسب و کار‌ها افزود: شرکت سیمان خاکستری نی ریز همواره سعی کرده در راستای شاخصه‌های رضایت مندی مشتری همچون آشنایی با تکنیک‌های جهانی تعامل با مشتریان و بنگاه‌ها از طریق آموزش‌های کاربردی حرکت کند.

شریفی خاطرنشان کرد: امروزه در بازار اقتصادی دنیا معیار‌های مهمی، چون مزایای به کارگیری ارتباط صحیح با مشتری و مشتری محوری در سازمان‌ها یک موضوع بسیار مهم و کلیدی است و ضامن موفقیت‌های یک شرکت محسوب می‌شود.

مدیر عامل سیمان خاکستری نی ریز افزود: قطعا فاکتورهایی، چون شناسایی رضایت مشتری بر افزایش سود دو سویه مشتریان و سازمان نقش مهمی دارد و شرکت‌های موفق همواره این مهم را مد نظر دارند.

شریفی همچنین گفت: شناخت نقش رضایت مندی مشتریان و همراهی با مشتریان پس از فروش و تا انتهای مصرف کالا و حفظ مشتریان در چالش‌های کسب و کار همواره مورد توجه شرکت سیمان خاکستری نی ریز بوده است.

مدیر عامل کارخانه سیمان خاکستری نی ریز همچنین اظهار داشت: چگونگی کاهش فاصله مشتری و سازمان و تعامل بیشتر مشتریان، مدیران و کارکنان در راستای افزایش ضریب رضایت در کلیه سطوح و افزایش بهره وری سازمان و آشنای با متد‌های جهانی crm و csm در دوران پساکرونا و همچنین سادگی و سهولت برقراری ارتباط مشتریان با مجموعه دست اندرکار نیز از جمله معیار‌هایی است که همواره برای شرکت مد نظر است.

وی با قدردانی از موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به عنوان برگزار کننده این اجلاس گفت: شرکت سیمان خاکستری نی ریز از بدو فعالیت خود رضایت مشتری را یک اصل مهم برای خود محسوب کرده و در این راستا سعی کردیم با آموزش‌های به روز این مساله را دنبال کنیم.


پاسخ به نیاز‌های پیدا و پنهان مشتریان


در این مراسم حسین میر محمد صادقی، رئیس موسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران در سخنانی اظهار داشت: مشتری مداری و رضایت مندی و وفاداری مشتری امروز مورد توجه فعالان تجاری و صنعتی است و کسانی که می‌خواهند محصول جدیدی را ارائه دهند از نظرات مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر رضایت مندی در مشتری ایجاد شود با تبلیغات دهان به دهان، شرکت‌ها را از انجام تبلیغات دیگر بی نیاز می‌کند.

میر محمدصادقی همچنین گفت: پرداختن به شکایت مشتریان ناراضی و پاسخ مثبت به این شکایات و پیگیری آن‌ها بسیار مهم است و رضایت مندی را فراهم می‌کند. وی خاطرنشان کرد: وقتی یک کالا متناسب با سفارش مشتری آماده می‌شود موجبات رضایت مندی را ایجاد می‌کند بویژه اینکه کالا با کیفیت تهیه شود.

میر محمد صادقی تصریح کرد: نیاز‌های پیدا و پنهان مشتری باید با ارائه محصولات با کیفیت ارضا شود و فهم این مساله در کنار مسوولیت پذیری، ارائه بسته بندی‌های مدرن و ارسال سریع و سایر مکانیزم‌ها بسیار اهمیت دارد.

امین زاده عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با اشاره به تجربیات متعدد در خصوص امر مشتری مداری اظهار داشت: تجربه نشان داده است افراد با خلاقیت‌های فردی خود در عرصه مشتری مداری از یک تولید کوچک به تولیدات بزرگ رسیده اند.

وی افزود: در دنیا با روش‌های مختلف به جذب مشتری می‌پردازند و با کار دسته جمعی نوع بازاریابی‌ها را تغییر دادند تا بتوانند ضمن توسعه اقتصادی رضایت مشتری را نیز جلب کنند.


بقای سازمانی منوط به رضایت مندی مشتری است


در ادامه سیده فاطمه مقیمی، رئیس کانون بازرگانان زنان ایران نیز در این نشست گفت: مدیریت ارتباط با مشتری یک هنر است و مشتری کسی است که بقای سازمانی و سودآوری ما را رقم می‌زند. وی افزود: مشتری وقتی احترام و تکریم سازمان را می‌بیند، انگیزه دوچندانی برای ارتباط با شرکت پیدا می‌کند که این نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق سازمانی است.

مقیمی ادامه داد: تعامل دو طرفه و دو سویه بین خدمات گیرنده و خدمات دهنده باید به صورت مداوم وجود داشته باشد و با یک خرید و فروش ساده به اتمام نرسد. وی خاطرنشان کرد: یک مجموعه سازمانی باید این ارتباط را همیشه حفظ کند تا خواسته‌های مشتریان را به روز ثبت و ضبط کند و با تشکیل یک پرونده مستقل برای هر مشتری به صورت دقیق به نیاز مشتریان پاسخ گوید. لازم به ذکر است شرکت سیمان خاکستری نی ریز ۲ هزارو ۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان نی ریز ایجاد کرده است.

این کارخانه در شرایطی در نی ریز فعالیت خود را آغاز کرد که ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی منطقه به دلیل خشکسالی و کم آبی از چرخه تولید خارج شده بود و این کارخانه نقشی مهمی در اشتغال ساکنان ایفا کرد. کارخانه سیمان خاکستری نی ریز دارای مجهز‌ترین و به روزترین دستگاه‌های تولید سیمان دنیا است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده