تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۸۹۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شروع عملیات تقویت و بازسازی بند خاکی روستای بنوید

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت سیمان خاکستری نایین گفت: با پیگیری‌های نماینده شهرستان بند خاکی روستای بنوید بازسازی و مرمت شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا مهرپژوه مدیرعامل شرکت سیمان خاکستری شهرستان نایین گفت: با پیگیری‌های الهام آزاد نماینده مردم شریف شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک بند خاکی روستای بنوید علیا و سفلی بازسازی و مرمت شد.

وی افزود: این بند خاکی که در مسیر آب‌های روان حاصل از بارش برف و باران قرار دارد، بر اثر بارندگی‌های شدید سال گذشته و فشار بیش از حد آب‌های روان موجب ضرر و زیان به ساکنین و اهالی روستا‌های این بخش شده است.

مهرپژوه تصریح کرد: در گذشته یک بند خاکی به منظور جمع آوری آب‌های سطحی در این مسیر ساخته شده که در سال‌های اخیر بر اثر سیلاب چندین مرتبه دچار خسارت می‌شود؛ با درخواست دهیاری این روستا‌ها مبنی بر لزوم بازسازی و یا مقاوم‌سازی بند خاکی و در پی آن بر اساس انجام مطالعات کارشناسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مقرر شده است که این بند خاکی به صورت علمی و اساسی ساخته شود.

وی در پایان گفت: این طرح با هدف جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از وقوع سیلاب اجرا شده است که بعد از کنترل و استحصال سیلاب، با نفوذ عمقی روان آب‌ها موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش آبدهی قنوات می‌شود.

لازم بذکر است عملیات بازسازی این بند در راستای منشور مسوولیت اجتماعی، توسط شرکت سیمان خاکستری نایین انجام پذیرفت.

شروع عملیات تقویت و بازسازی بند خاکی روستای بنوید

منبع: صدای نایین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده