تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۲۸۹۱۷۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن

‌می‌متالز - پیگیری حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن، رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق و مزایا و بیمه و مشکلات راه‌های روستایی و تلاش برای اشتغال جوانان در معادن از جمله اقداماتی است که طی هفته‌های اخیر در دستور کار برخی از اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

محسن زنگنه با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اخیر در حوزه انتخابیه اش، گفت: در هفته حمل و نقل دیدار و جلساتی با کامیون داران، رانندگان اتوبوس درون شهری و نفت کش‌ها داشتیم در این رابطه ۳۷ مرکز پخش فرآورده‌های نفتی داریم که یکی از آن‌ها در تربت حیدریه است و شرق استان خراسان رضوی را پوشش می‌دهد که در بین این تعداد رتبه اول را کسب کرده است.

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن
وی افزود: رانندگان مشکلاتی در حوزه حقوق، مزایا و بحث‌های بیمه‌ای و خودرو‌های وارداتی داشتند که پیگیری‌های خوبی انجام شد.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس یازدهم ادامه داد: در مورد طرح مسکن اقدام ملی نیز مباحثی مطرح شد؛ در تربت حیدریه مشکل زمین داریم و در این رابطه از مسکن مهر سابق، واحد‌هایی باقی مانده و مقداری زمین هم در منطقه کوی امام وجود دارد که با حضور استاندار قرعه کشی انجام شد و نشست‌هایی هم برای الحاق حدود ۲۰۰ هکتار زمین به شهر تربت حیدریه داشتیم.

زنگنه یادآور شد: از چندین روستا بازدید و در جریان مشکلات آن‌ها در حوزه گاز، برق، آب و چاه‌های کشاورزی قرار گرفتیم البته نشست مهمی در حوزه زعفران هم داشتیم در واقع زعفران تنها محصولی است که در ایران انحصار تولید آن را در اختیار داشته و سالانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن تولید داریم و از محصولاتی است که بسیار ارزآوری دارد و ۸۵ درصد آن را صادر می‌کنیم؛ امسال رخداد اتفاقاتی روند حمایتی دولت را با مشکل مواجه کرد که دو تا سه نشست را برای بررسی این موضوع برگزار کردیم و همچنین دیدار‌هایی را با مردم برای استماع مشکلات شان داشتیم.

جواد نیک بین نیز در تشریح اقدامات انجام شده اخیر در حوزه انتخابیه اش گفت: طی هفته‌های اخیر سرکشی به دبیرستان و مدارس داشتیم و در حوزه جهاد تبیین با دانش آموزان گفتگو‌های مفصلی داشتم.

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن
وی افزود: در سفر وزیر بهداشت به حوزه انتخابیه مصوبات خوبی داشتیم و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی که به زودی در شورای گسترش مطرح خواهد شد و وزیر بهداشت قول تصویب آن را داد از جمله مصوبات این سفر بود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین در این سفر اولین مرکز درمان ناباروری سطح ٢ کشور در کاشمر افتتاح شد و استقلال پایگاه انتقال خون کاشمر مورد توجه قرار گرفت که طی چند هفته دیگر مستقل خواهد شد؛ رئیس سازمان بهزیستی هم سفری به منطقه داشت که با حضور ایشان بخشی از مشکلات محرومان ومستمری بگیران حل شد.

جواد کریمی قدوسی هم در توضیح اقدامات انجام شده اخیر در حوزه انتخابیه خود، گفت: طی ۴ دوره که در مجلس حضور دارم به طور مداوم در ۴ محور برنامه ثابت در حوزه انتخابیه مانند ملاقات‌های مردمی و برگزاری جلسات، بازدید، حضور در اجتماعات مردمی برای موضوع جهاد تبیین و بازدید از حاشیه شهر مشهد و روستا‌ها و جا‌هایی که مردم درخواست می‌کنند دارم.

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن
وی با بیان اینکه جلسات مداومی را با مردم برای استماع مشکلات آن‌ها برگزار می‌کنم، ادامه داد: برای رفع مشکلات فردی و جمعی پییگیری‌های لازم را انجام خواهم داد و بازدید‌ها بیشتر در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید است و طی هفته‌های اخیر از ۴ کارخانه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات شهرک فناوری و صنعتی مشهد قرار گرفتم و مشکلات را به وزرا برای رفع و پیگیری منتقل می‌کنم؛ با این بازدید‌ها نسبت به مشکلات تولید مطلع می‌شوم و پیگیری‌ها در چارچوب قانون موثر خواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم یادآور شد: طی هفته‌های اخیر ۷ تا ۸ جلسه در مشهد با اجتماعات مردمی برای موضوع جهاد تببین داشتم و در بازدیدی که از جاده سیمان مشهد داشتم مردم حضور داشتند و مشکلات مردم در حاشیه شهر از جمله گرفتاری‌های ترافیکی و تردد و ایاب و ذهاب مطرح شد البته به هیچ وجه در کار‌های تشریفاتی مانند کلنگ زنی و استقبال و بدرقه شرکت نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم که مردم را ملاقات کنم و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گیرم و قدمی برای رفع آن‌ها بردارم.

فاطمه رحمانی نیز در تشریح اقدامات انجام شده اخیر در حوزه انتخابیه اش با یادآوری اینکه پیگیری مشکلات راه‌های روستایی از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پیگیر این موضوع هستیم و اگر چه امسال مجلس در این خصوص بودجه‌ای پیش بینی نکرد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه‌ای در نظر گرفته شد و قرار است وارد فاز اجرا شود و پیمانکار مشخص شده است.

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن
وی افزود: با مدیر کل آموزش و پرورش مشهد جلسات را در مورد عملکرد و وضعیت فعلی مدارس داشتیم و برخی نکات ضروری را متذکر شدیم و در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی هم جلساتی را با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار کردیم و اقدامات انجام شده این موضوع ارائه شد و با توجه به اینکه مدیریت یکپارچه فرهنگی در شهرداری‌ها و سطح شهر نداریم هدف این است فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همسو شود که حداقل همسویی فرهنگی و اجتماعی بین دستگاه‌های مختلف را پیگیر شدیم.

بهروز محبی نجم آبادی در تشریح اقدامات و پیگیری‌های انجام شده اخیر در حوزه انتخابیه، گفت: مباحث جدی که در حوزه انتخابیه داریم بحث راه‌ها است که متاسفانه روکشی که قرار بود تعویض شود به حدی طول کشید که انتخاب شرکت‌های پیمانکار با برودت و سرمای هوا همزمان شد؛ سبزوار در مسیر مبادلات شرق، غرب، شمال و جنوب است و به دلیل رد شدن جاده اصلی مشهد – تهران از سبزوار، مسیر سبزوار – اسفراین از جوین، سبزوار- قوچان از سلطان آباد دارای شرایط خاصی است.

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن
وی افزود: برخی از کارکنان شرکت مخابرات به ما مراجعه و نسبت به عدم افزایش حقوق گلایه داشتند؛ متاسفانه تعداد معترضان هستند و از سویی در تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران تعلل می‌شود و سال‌ها است با مشکلاتی روبرو هستند که هیچکدام از آن‌ها تاکنون حل نشده است و در این رابطه پیگیری‌های لازم انجام شد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدم ادامه داد: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن یکی از نیروگاه‌های ارزشمندی است که برخی از واحدهایش تا ۹۰ درصد آماده است، اما متاسفانه به دلیل اینکه اعتبارشان به اتمام رسیده است اکنون شرایط خوبی ندارند و این موضوع را به وزیر نیرو منتقل خواهیم کرد تا کمک کنند سریع‌تر وارد گردونه برق در کشور شود تا شرایط خاموشی‌ها را در سال آینده بتوان کاهش داد.

محبی نجم آبادی یادآور شد: کشاورزان از مشکلات سد راه خرید زعفران و پایین بودن قیمت پنبه پایین به شدت گلایه‌مند هستند البته فروش چغندر قند هم به دلیل واردات زیاد شکر تنزل داشته و برای کشاورز فروش آن به صرفه نیست؛ مشکلات فراوانی در حوزه انتخابیه وجود دارد که با پیگیری‌ها به دنبال رفع آن‌ها هستیم و امیدواریم وزرای مربوطه نهایت همکاری و تلاش را برای رفع آن‌ها داشته باشند.

اکبر احمدپور هم در تشریح پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اخیر در حوزه انتخابیه اش، گفت: به طور مداوم در نشست‌ها و جلساتی با مردم در جریان درددل و مشکلات قرار می‌گیریم و برای حل مشکلات آن‌ها تا حد مقدور اقدام می‌کنیم.

از تلاش برای حل مشکل زمین به منظور ساخت مسکن تا پیگیری رفع مشکلات رانندگان در حوزه حقوق، مزایا و بیمه و اشتغال جوانان در معادن
وی افزود: تلاش می‌کنیم با تماس و پیگیری‌ها از وزرا مشکلات مردم را برطرف کنیم

البته مشکل اغلب مردم بیکاری است و تماس‌هایی را به طور مداوم با معادن برای بکارگیری افراد دارم و گاهی اوقات ممکن است زمینه اشتغال برای افراد فراهم شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم ادامه داد: از جمله سوالات و پرسش‌های مردم در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته و مصوبات مجلس است که به صورت مداوم در جلساتی آن‌ها را تشریح می‌کنیم و به سوالات در مورد طرح‌ها و لوایح تصویب شده در مجلس پاسخ می‌دهم.

احمدپور یادآور شد: البته به طور مداوم از روستا‌ها سرکشی و تا حد امکان برای رفع مشکلات اشتغال آن‌ها تلاش می‌کنم به عنوان مثال طی ماه‌های اخیر در روستای محمدآباد ۱.۵ میلیارد تومان را از منابع در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان برای رفع مشکلات اشتغال قرار دادم البته ۱ میلیارد هم خودیاری محله اختصاص داد که با ۲.۵ میلیارد تومان تا حدودی بخشی از مشکلات اشتغال این روستا حل خواهد شد همچنین ۱.۵ میلیارد تومان هم به روستای چمن آباد برای تامین اولویت‌ها اختصاص یافت؛ به صورت مستمر با مسئولان مربوطه جلساتی را برگزار می‌کنم تا بتوان راهکار‌هایی را برای حل مشکلات مردم پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده