تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۸۹۲۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارائه خدمات گمرکی به بیش از ۳۰ هزار شرکت/ راه اندازی مسیر آبی گمرکی؛ بزودی

‌می‌متالز - هم اکنون حدود ۳۰ هزار شرکت از خدمات گمرکی استفاده می‌کنند که بیش از ۶۲۰ شرکت جزو فعالان مجاز بوده که در آینده نزدیک به ۳ هزار مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک ایران در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران گفت: در مجموعه گمرک مجموعا حدود ۴۰ هزار بهره‌گیرنده از خدمات داریم. اگر افراد مشترک در واردات و صادرات را کنار بگذاریم این عدد به ۳۰ هزار شرکت می‌رسیم. این شرکت‌ها براساس سابقه فعالیت، حجم گردش مالی، تعداد پرسنل و ... آن‌ها را به سه سطح تقسیم بندی کردیم.

وی افزود: پس از آن براساس مولفه‌های قانون مداری مانند نداشتن پرونده قاچاق و ایفای تعهدات ارزی شرکت‌ها قربال‌گری شدند. برای این گروه مجموعه‌ای از تسهیل گری را‌ها داشتیم مانند بسته‌های حمایتی، تسریع در استرداد حقوق گمرکی و نداشتن مطالبه نامه باز وجود داشته است.

رضوانی فر گفت: به زودی مسیر آبی برای فعالان اقتصادی رونمایی می‌شود. این کار ارائه خدمات گمرکی به فعالان خوش نام را تسریع می‌کند. ۶۲۴ شرکت برگزیده کمتر از دو درصد فعالین را شامل می‌شود. سطح بهره‌مندی از تسهیلات را به ده درصد افزایش خواهیم داد. تسهیلاتی را برای شرکت‌ها بورسی در نظر خواهیم کرد که علت آن نیز شفافیت بالاتر این شرکت‌ها است.

وی افزود: برنامه تحولی را در گمرک تدوین کردیم تا بتوانیم گمرک را به عنوان مرزبان اقتصادی کشور هوشمند کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده