تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۸۹۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل گمرک ایران:

بسته حمایتی گمرک از شرکت‌های بورسی هفته آینده رونمایی می‌شود

‌می‌متالز - رئیس کل گمرک ایران گفت: برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بسته حمایتی در نظر گرفته‌ایم که طی هفته آینده ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران در آئین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران اظهار کرد: در مجموعه گمرک مجموعاً حدود ۴۰ هزار بهره‌گیرنده از خدمات داریم. اگر افراد مشترک در واردات و صادرات را کنار بگذاریم این عدد به ۳۰ هزار شرکت می‌رسد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: این شرکت‌ها بر اساس سابقه فعالیت، حجم گردش مالی، تعداد پرسنل و … آن‌ها را به سه سطح تقسیم بندی کردیم. پس از آن بر اساس مؤلفه‌های قانون مداری مانند نداشتن پرونده قاچاق و ایفای تعهدات ارزی شرکت‌ها غربال‌گری شدند. برای این گروه مجموعه‌ای از تسهیل گری‌ها را داشتیم مانند بسته‌های حمایتی، تسریع در استرداد حقوق گمرکی و نداشتن مطالبه نامه باز وجود داشته است.

رضوانی فر گفت: به زودی مسیر آبی برای فعالان اقتصادی رونمایی می‌شود. این کار ارائه خدمات گمرکی به فعالان خوش نام را تسریع می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در گمرک کشور بر اساس آیتم‌هایی از جمله خوش حساب بودن و نداشتن پرونده قاچاق و انجام تعهدات ارزی حدود ۶۲۴ شرکت به عنوان شرکت‌های منتخب و پیشتاز اقتصاد ابران انتخاب شده اند.

به گفته رئیس کل گمرک کشور، برای شرکت‌های منتخب بسته‌های حمایتی و تسهیل در استرداد حقوق گمرکی و مزایای دیگر را در نظر خواهیم گرفت.

رضوانی فر تصریح کرد: بسته‌های حمایتی برای روان سازی و تسهیل در امور گمرکی را در دستور کار خود قرار داده ایم و بسته‌های جدید کانال آبی، مسیر آبی و همچنین بسته ویژه شرکت‌های پذیرنده در بورس را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه تحولی برای گمرک تدوین کردیم و بر اساس آن اولویت‌های برنامه‌های هفتم قرار داده ایم تا بتوانیم گمرک ایران هوشمند چالاک چابک و تأمین کننده وصول کننده حقوق و عوارض باشند.

برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بسته حمایتی در نظر گرفته‌ایم

رضوانی فر همچنین اظهار کرد: شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به علت اینکه از شفافیت‌های بیشتری برخوردارند و صورت‌های مالی متعدد و شفاف‌تری را ارائه می‌کنند، از حمایت ویژه گمرک ایران برخوردار خواهند شد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: بسته‌های حمایتی گمرک طی هفته آینده ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده