تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۸۹۴۵۳
سرویس خبر : انرژی
میرتاج الدینی مطرح کرد:

لزوم توجه به میادین مشترک نفت و گاز در بودجه سال آتی؛ بخش خصوصی عقب ماندگی‌ها را می‌تواند جبران کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:باید بخش خصوصی را به حوزه فعالیت میادین مشترک نفت و گاز وارد و مردم را در این فعالیت سهیم کنیم تا عقب ماندگی‌ها در این بخش جبران شود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی، گفت: متاسفانه در بودجه سال آتی و در زمینه نحوه فعالیت میادین مشترک گاز و نفت اقدام روشنی رخ نداده است. ما در گذشته هم شاهد بی توجهی به نحوه فعالیت میادین مشترک گازی و نفتی بودیم که در جریان فعالیت، قطری‌ها سهم بیشتری را از انرژی کسب کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از میادین مشترک ما در حوزه گاز، اعم از فرزاد A و B با عربستان است لذا مسوولین این کشور اقدامات خود را در دست اجرا دارند و، اما ما در این خصوص اقدام قابل توجهی را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به راهکار‌ها در زمینه رفع این مشکل بیان کرد: باید بخش خصوصی را به حوزه فعالیت میادین مشترک نفت و گاز وارد و مردم را در این فعالیت سهیم کنیم تا عقب ماندگی‌ها در این بخش جبران شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: البته ما پیشنهاداتی را در این جهت در لایحه بودجه دنبال می‌کنیم تا این پیشنهادات در زمان بررسی بودجه مطرح و برخی موارد اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده