تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۸۹۶۸۵
سرویس خبر : متالورژی و مواد
فرماندار ازنا:

سالانه ۶۰ هزارتن فروسیلیسیم در فروآلیاژ تولید می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار ازنا گفت: شرکت صنایع فروآلیاژ ایران سالانه ۶۰ هزارتن فروسیلیسیم تولید می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا فاتحی در بازدید از شرکت صنایع فروآلیاژ ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت با تولید سالانه ۶۰ هزارتن فروسیلیسیم بخش زیادی از تولید این محصول استراتژیک در کشور را تأمین می‌نماید که امیدواریم این شرکت با تمام ظرفیت در راستای تولید ملی تلاش بیشتری داشته باشد.
وی افزود: یکی از مسائل مهم این شرکت رعایت قوانین محیط زیست است، که خوشبختانه این مهم همواره مد نظر مدیریت عامل و مدیران این مجموعه بوده و در این راستا پروژه هود تپینگ کوره با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در حال انجام است که طبق بازدید انجام شده، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار ازنا بیان کرد: سیستم‌پایش برخط در شرکت فروالیاژ در سال گذشته شروع به کار نموده که امکان نظارت مستمر بر فعالیت این واحد صنعتی جهت پایش میزان آلایندگی آن میسر شده است و اطلاعات زیست محیطی این شرکت در سامانه جامع محیط زیست قابل رویت و کنترل است.

فاتحی ادامه داد: در دولت سیزدهم تعامل و همکاری مسئولین با شرکت‌های صنعتی و حمایت از تولید ملی از اهم برنامه‌ها است، که خوشبختانه در شهرستان ازنا نیز این برنامه و حمایت از صنایع و تولید کنندگان در صدر برنامه‌ها است.

همچنین رضا عابدی مدیرعامل شرکت صنایع فروآلیاژ ایران ضمن ارایه گزارشاتی در خصوص اقدامات ارزشمند این شرکت بویژه در دوسال اخیر در زمینه حفاظت از محیط زیست، نظیر توسعه فضای سبز، تعویض کیسه‌های غبارگیر، آسفالت و بهسازی محوطه کارخانه و ... ابراز داشت: پروژه سیستم پایش آنلاین با هزینه پنجاه میلیارد ریال در این شرکت افتتاح و میزان آلایندگی این واحد صنعتی بصورت برخط توسط سازمان محیط زیست رصد می‌شود.

عابدی گفت: طراحی، ساخت و نصب هود تپینگ کوره یک کارخانه در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر شصت میلیارد ریال در حال اجرا است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 شرکت فروآلیاژ ایران (ازنا) بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم به عنوان ماده اولیه تولید فولاد و چدن در کشور است.

این شرکت یکی از صنایع مهم تولیدی استان لرستان است که با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده