تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۸۹۷۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دو برابر شدن انرژی پاک خورشیدی در کشور از مواهب فولاد مبارکه برای اصفهان و کشور است

‌می‌متالز - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور گفت: دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه و به‌ویژه نسل جوان است و درصدد سوق دادن مشکلات به صنعت کشور است.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت پیشرو، فلسفه وجودی خود را خلق آینده‌ای بهتر تعریف کرده و هدف خود را صرفاً خودکفایی در صنعت نمی‌داند، بلکه به زندگی مردم و ساخت کشور نیز توجه دارد.

وی افزود: نه در شعار، بلکه در عمل به جامعه ثابت خواهیم کرد که برای رفع مشکلات راه حل وجود دارد. فولاد مبارکه برای حل مشکل آب، پساب بیش از ۹ شهر اطراف را جمع‌آوری و از همین طریق آب مورد نیاز خود را تامین کرده و هدف‌گذاری ما تا ۳ سال آینده به صفر رساندن برداشت آب از رودخانه است. فولاد مبارکه با برگزاری آزمون در سال جاری برای بیش از ۱۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد می‌کند. ایجاد ۲ هزار شغل دانش‌بنیان با به‌کارگیری نخبگان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: امروز برای حل چالش انرژی و هوای پاک در کنار مردم شرق اصفهان هستیم. طی یک دهه آینده حداقل ۴۰ درصد از نیاز کشور‌های پیشرفته از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد. رفع آلودگی هوا تنها با شعار محقق نخواهد شد و فولاد مبارکه درصدد حل مشکلات مختلف محیط پیرامونی خود است. بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای کاهش مصرف انرژی و زیست‌محیطی بوده است و در حال حاضر ۲.۳ میلیارد دلار در این زمینه پروژه تعریف کرده‌ایم.

طیب نیا خازرنشان کرد: با توجه به اینکه فولاد مبارکه به دنبال توسعه صنعت سبز در کشور است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث این نیروگاه می‌تواند از انتشار ۸۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری کند. با توجه به شرایط آلودگی هوا در کشور، این روش بهترین گزینه جایگزین برای نیروگاه‌های با راندمان پایین بوده که بسیاری از کشور‌های دنیا نیز به احداث چنین نیروگاه‌هایی روی آورده‌اند. با در نظر گرفتن ظرفیت این نیروگاه، ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز نیز در سال صرفه‌جویی می‌شود. اجرای این پروژه بیش از ۶۰۰ نفر در زمان ساخت و ۷۰ نفر در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم اشتغال‌زایی را به همراه خواهد داشت. این پروژه، تنها سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این زمینه نیست و برای کاهش وابستگی به شبکه، نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه در حال احداث است که ۶۷ درصد پیشرفت داشته و در سال آینده دو واحد گازی جمعاً به ظرفیت ۶۱۴ مگاوات وارد مدار می‌شود.

وی در پایان گفت: همان طور که در قرآن کریم هم اشاره شده است، فولاد نعمتی است که علی‌رغم سختی، "منافع زیادی برای مردم دارد" و باید این موضوع را به مردم منتقل کنیم. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک به مدد طرح‌های زیرساختی و پیشرفت‌هایی که رقم میخورد اقتصادی پایدار و شکوفا داشته باشیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده