تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۳۰۳۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استقبال خریداران از برق سبز در روز دوم معاملات

‌می‌متالز - دومین روز از معاملات برق تجدیدپذیر در تالار برق سبز بورس انرژی ایران با استقبال صنایع همراه بود به‌نحوی که به دنبال دادوستد ۱۰ هزار و ۶۶۱ کیلووات‌ساعت برق به قیمت ۲۰ هزار و ۲۶۴ ریال به ازای هر کیلووات‌ساعت، معاملاتی به ارزش ۱۶۰ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال رقم خورد که بیانگر ۱.۵۷ درصد رشد نسبت به روز نخست بود.

به گزارش می‌متالز، ولی‌الله آیینه‌نگینی، مدیر عملیات بازار برق بورس انرژی ایران با بیان این خبر گفت: «امروز ۱۰ معامله برق تجدیدپذیر در تالار برق سبز بورس انرژی ایران دادوستد شد و هر کیلووات‌ساعت آن به طور میانگین ۲۰ هزار و ۲۶۴ ریال فروخته شد که به نسبت روز نخست معاملات رشد ۳۱۴ ریالی را نشان می‌دهد».

تالار برق سبز بورس انرژی ایران در سایت TSETMC.com نشان می‌دهد که دیروز نیز هر کیلووات‌ساعت برق تجدیدپذیر به بهای ۱۹ هزار و ۹۵۰ ریال معامله شد و در پایان روز معاملاتی ۹۰۱ کیلووات‌ساعت برق در ۷ معامله و به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به متقاضیان برق تجدیدپذیر فروخته شد.

معاملات برق تجدیدپذیر در تالار برق سبز بورس انرژی ایران هر هفته از شنبه تا چهارشنبه در ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و تا ۱۲:۳۰ ادامه دارد. پیش‌گشایش این معاملات از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح خواهد بود.

نماد بار پایه ماهانه تیرماه ۲۸ خردادماه بسته خواهد شد و متقاضیان برق تجدیدپذیر با خرید این نماد می‌توانند برق تجدیدپذیر مورد نیاز خود برای تیرماه را تامین کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده