تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۷۷۹۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تبدیل معدن متروکه به نیروگاه خورشیدی در اسلوونی

‌می‌متالز - زمین یک معدن قدیمی تخریب‌شده در اسلوونی برای نصب یک نیروگاه خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است و قرار است انتشار دی‌اکسیدکربن را به میزان ۸۳۵ تن کاهش دهد.

به گزارش می‌متالز، زمین یک معدن زغال‌سنگ قهوه‌ای متروکه در منطقه Zasavje اسلوونی اکنون به عنوان محل استقرار یک نیروگاه خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است که سالانه ۱۷۰۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. به گفته رودیس، شرکت سازنده این پروژه، این میزان انرژی برای تأمین برق ۴۰۰ خانوار در این منطقه کافی است.

معدن هراستنیک-تربولیه قبل از تعطیل شدن، ۷۰۰ هزار تن زغال‌سنگ قهوه‌ای را برای نیروگاه برق Trbovlje در نزدیکی آن تأمین می‌کرد. به دنبال بسته شدن آن، سطح وسیعی از زمین‌های تخریب‌شده باقی مانده است و به این ترتیب مزرعه خورشیدی به نام «بلیت» در ۶۵۰۰ متر مربع از آن زمین ساخته شد.

این نیروگاه خورشیدی با ۲۶۰۰ پنل مونو کریستالی با توان اسمی ۶۰۰ وات و ۱۳ دیورتر مجهز شده است. این در واقع دومین مزرعه خورشیدی است که در زمین‌های تخریب‌شده این معدن زغال‌سنگ در نزدیکی شهر‌های هراستنیک و تربولیه ساخته می‌شود.

مارکو فانکل، شهردار هراستنیک در این رابطه توضیح داد: "ما تقریباً پنج مگاوات پنل‌های خورشیدی جدید در هراستنیک داریم. با توجه به تعداد ساکنان، من متقاعد شده‌ام که هراستنیک بیشترین کار را در زمینه منابع برق تجدیدپذیر در اسلوونی انجام داده است. "

بنابراین زمین تخریب‌شده معدن زغال‌سنگ سابق در منطقه Zasavje هدف جدیدی پیدا کرده است. با این حال، به نوعی استفاده از آن بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا بار دیگر از آن برای تولید انرژی استفاده می‌شود، اما این بار، کار بسیار مستقیم‌تر و پایدارتر انجام می‌شود.

برق تولید شده باعث کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن به میزان ۸۳۵ تن در سال می‌شود و تمام انرژی تولید شده به شبکه توزیع برق اسلوونی منتقل خواهد شد.

تبدیل معدن متروکه به نیروگاه خورشیدی در اسلوونی

منبع: خبرگزاری ایمنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده