تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۸۹۶۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح شد:

نقش آفرینی متفاوت «فولاد مبارکه» در ۳۰ ساله دوم

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: گام ما در ۳۰ ساله دوم فولاد مبارکه هدف گذاری خودکفایی صنعت و ملی است.

به گزارش می‌متالز، «محمدیاسر طیب نیا» مدیرعامل فولاد مبارکه در گفتگو با «می متالز» در ارتباط با کسب رتبه نخست در سه شاخص "بیشترین ارزش افزوده"، "بالاترین سودآوری" و "فروش در گروه فلزات اساسی"، رتبه دوم در شاخص "بالاترین ارزش بازار" و دو رتبه چهارم از نظر شاخص فروش و بالاترین اشتغالزایی در بین ده شرکت برتر در همایش IMI-۱۰۰، اظهار کرد: فولاد مبارکه همواره جز برترین‌های کشور بوده و خواهد ماند. آن چیزی که حائز اهمیت است آن است که این مجموعه توانست رتبه اول در ارزش افزوده و سودآوری را در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور به دست آورد. این جایگاه به این معنا است که شعار همیشگی ما یعنی «از سنگ تا رنگ» در این مجموعه محقق شده است.

نقش آفرینی متفاوت «فولاد مبارکه» در ۳۰ ساله دوم

وی ادامه داد: روشی که در فولاد مبارکه دنبال می‌شود آن است که از استخراج ماده معدنی تا محصول نهایی همه در کشور انجام می‌شود. وجه تمایز ما از سایر شرکت‌ها آن است که در حال بومی سازی بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در کشور هستیم.

طیب نیا افزود: در حقیقت آن چیزی که ما دنبال می‌کنیم مسیر خلق آینده بهتر برای کشور و جامعه پیرامونی است. فولاد مبارکه بعد از ۳۰ ساله شدن، در ۳۰ ساله دوم تلاش‌های خود را بر «خلق آینده بهتر» متمرکز کرده تا شاهد حل مشکلات اقتصاد ملی برای توسعه زیرساخت‌ها باشد. تا به امروز بیشتر به دنبال توسعه زنجیره فولاد بودیم، اما امروز توسعه‌ها گسترده و در بالادست و در حوزه‌های زیرساختی مثل نیروگاه و حمل و نقل و در حوزه‌های مجاور مانند میادین گازی و ایجاد کسب و کار‌های جدید پیش می‌رویم. با بررسی این موارد شاهد خواهیم بود، نه تنها خودکفایی در صنعت فولاد و رشد مجموعه فولاد مبارکه را به همراه داشته بلکه خودکفایی در صنعت و اقتصاد ملی را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: گام ما در ۳۰ ساله دوم فولاد مبارکه هدف گذاری خودکفایی صنعت و ملی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین درباره نقش آفرینی شرکت‌های پیشرو بیان کرد: در حال حاضر کشور ما در حوزه‌های مختلف نیازمند طرح‌ها و برنامه‌های زیرساختی برای خودکفایی است. زمانی در این حوزه‌ها دولت‌ها بودند که برنامه ریزی و سرمایه گذاری می‌کردند، الان نقش گذشته دولت را باید شرکت‌های پیشران ایفا کنند تا شاهد توسعه منطقه‌ای و ملی باشیم.

طیب نیا ادامه داد: مبارکه همچنان که در توسعه صنعت فولاد پیش رو بوده در این موضوع نیز امروز وارد کار شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین در راستای تعالی سازمانی به شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ تاکید کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بازوان اجرایی ما در کسب و کار‌های مجاور و جدید هستند و هر کدام با یک ماموریت اساسی شکل گرفته اند. متناسب با رشد و توسعه فولاد مبارکه، این مجموعه‌ها نیز باید توسعه پیدا کرده و بزرگ شوند تا نقشی در این حرکت در ۳۰ ساله دوم فولاد ایفا کنند. انتظار ما این است که این مجموعه‌ها هم راستا با راهبرد‌های اساسی فولاد مبارکه حرکت کرده و در کنار ما باشند.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

نقش آفرینی متفاوت «فولاد مبارکه» در ۳۰ ساله دوم

عناوین برگزیده