تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۲۸۹۷۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

ارائه بسته حمایتی از طرف دولت بریتانیا برای فولاد بریتیش استیل و تاتا استیل

‌می‌متالز - با توجه به افزایش قیمت انرژی و واردات ارزان، دولت بریتانیا بسته حمایتی برای شرکت‌های فولادی بریتیش استیل و تاتا استیل در نظر گرفت.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت خبری BBC در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کرد دولت بریتانیا در حال تصویب بسته کمکی برای استفاده از انرژی سبز در دو شرکت بزرگ فولادی مستقر در این کشور به نام‌های بریتیش استیل و تاتا استیل انگلستان است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کردند هر یک از این شرکت‌ها مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون پوند (۳۷۱ میلیون دلار) از دولت بریتانیا برای تبدیل سیستم انرژی خود به انرژی سبز دریافت خواهند کرد.

به نقل از چندین منبع خبری، پیش بینی می‌شود در هفته جاری تخصیص اعتبارات به شرکت‌های بریتیش استیل و تاتا استیل اعلام شود. هر یک از این شرکت‌ها حدود ۳۰۰ میلیون پوند (۳۷۱ میلیون دلار) کمک هزینه از طرف دولت بریتانیا برای انتقال از کوره‌های بلند زغال کک به کوره‌های قوس الکتریکی و همچنین غرامت برای هزینه‌های برق دریافت خواهند کرد. بررسی‌ها نشان میدهد این اقدام همچنین برای محافظت از هزاران شغل در مراکز صنعتی بریتانیا طراحی شده است.

معامله گران در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کردند وزارت بازرگانی، انرژی و استراتژی صنعتی به وب سایت خبری BBC گزارش داد که از نزدیک با صنعت فولاد کار می‌کند تا بتواند آنچه را که به عنوان «آینده‌ای پایدار و رقابتی» توصیف می‌کند، تضمین کند. به طور خاص، طبق گفته‌های وزارت بازرگانی، یک بسته مالی برای British Steel متعلق به Jingye چین در نظر گرفته شده است که قبلاً صد‌ها میلیون پوند برای جلوگیری از بسته شدن کوره بلند Scunthorpe در Lincolnshire درخواست کرده بود.

با این حال منابع خبری نزدیک به تاتا استیل که یک شرکت هندی بوده و بزرگترین کارخانه فولاد بریتانیا را در کارخانه Port Talbot ولز جنوبی اداره می‌کند، گزارش دادند که ۳۰۰ میلیون پوند ممکن است برای متقاعد کردن کارخانه تاتا استیل به منظور انجام سرمایه گذاری گسترده مورد نیاز کافی نباشد. باید توجه داشت که این مقدار تنها ۱۰ درصد از آن چیزی است که طبق برآورد‌های داخلی شرکت برای انتقال شرکت به تولید فولاد سبز مورد نیاز می‌باشد.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) گزارش دادند در سال ۲۰۲۲، شرکت تاتا استیل هشدار داد که در صورت عدم دریافت پشتیبانی لازم، ممکن است مجبور شود عملیات خود را در بریتانیا تعطیل کند. این شرکت سالانه حدود ۳.۶ میلیون تن فولاد در بریتانیا تولید می‌کند که کارخانه کارخانه Port Talbot حدود ۲ درصد از انتشار کربن این کشور و بیش از ۱۵ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ولز را تشکیل می‌دهد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد آقای Telegraph در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که مالک چینی British Steel تعهدات سرمایه گذاری را رعایت نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد از مارس ۲۰۲۰، Jingye تنها ۱۵۶ میلیون پوند از ۱.۲ میلیارد پوند وعده داده شده را در این تجارت سرمایه گذاری کرده است.

همچنین فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کردند در دسامبر ۲۰۲۲، فولادسازان بریتانیا از جمله کارکنان تاتا استیل انگلستان، بریتیش استیل، لیبرتی استیل، سلسا استیل و اوتوکومپو، با درخواست تضمین حمایت دولتی از صنعت طوماری را به نخست وزیر بریتانیا آقای Rishi Sunak ارائه کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها در این طومار تاکید کردند که بخش فولاد بریتانیا به دلیل قیمت انرژی و واردات ارزان در معرض تهدید قرار دارد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده