تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۸۹۸۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان لرستان:

۷ پهنه امیدبخش در لرستان شناسایی شده است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۷ پهنه امیدبخش در استان شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری اظهار کرد: امروز جلسه در راستای بررسی مشکلات معدن‌داران با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد که در راستای مشکلات آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: در راستای محدوده‌های امیدبخش که به‌صورت خاص در سه منطقه که قبلاً سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران پتانسیل‌یابی کرده توسط ایمیدرو اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی مواد معدنی فلزی جلسه‌ای برگزار و مواردی با منابع طبیعی مطرح شد که با موافقت آن‌ها عملیات اکتشاف آغاز و پس از تعیین نوع ماده معدنی اقدامات بعدی در راستای اداری انجام می‌شود.

جعفری اضافه کرد: ایمیدرو یک پهنه را پتانسیل‌یابی کرده که در این پهنه به ۷ تا زیر پهنه رسیده که سه تا از آن‌ها در بروجرد است.

وی بیان کرد: مابقی پهنه‌ها در ازنا و الیگودرز است که امیدواریم با رفع مشکلاتی که با منابع طبیعی وجود دارد شاهد استخراج اولین ماده معدنی فلزی در شهرستان باشم.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: این مهم به‌عنوان یک ظرفیت معدنی که در متقابل آن صنایع فرآوری شکل می‌گیرد که باعث ایجاد اشتغال پایدار با تولید‌های خاص با ارزش‌افزوده مناسب فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده