تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۹۰۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از فردا:

پنج بانک بورسی و دولتی ارز تا سقف ۵ هزار یورو عرضه می‌کنند

‌می‌متالز - با تصمیم بانک مرکزی و از فردا، شعب منتخب پنج بانک بورسی و دولتی نسبت به فروش ارز تا سقف ۵ هزار یورو اقدام می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی اعلام کرد: از فردا علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات با شرایط اعلام شده نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس اقدام می‌کنند و فروش ارز به متقاضیان، حداکثر ۵ هزار یورو یا معادل آن به دلار به نرخ اعلامی در پایگاه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به نشانی www.ice.ir تحت عنوان آخرین نرخ مجاز است.

بر اساس این گزارش، فروش ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری کد ۵۶ صرفاً به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال و اشخاص حقوقی مقیم به استثنای بانک‌ها و صرافی‌ها امکان‌پذیر است.

خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی پس از احراز هویت مشتری حسب مقررات ابلاغی تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به دلار با ثبت در سامانه نظارت ارز سنا تحت سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری با نرخ توافقی طرفین مجاز است.

مبالغ ارزی بیش از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایرارز‌ها با ارایه اظهارنامه در مبادی رسمی به شعب‏ ارزی بانک ملی به فروش می‌رسد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده