تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۹۰۳۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل «ومعادن» در گفتگو با «می متالز»:

نیازمند تغییر نگرش هستیم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است در بخش معدن نیازمند تغییر نگرش در تمامی سطوح هستیم.

به گزارش می‌متالز، دکتر «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در گفتگو با «می متالز» با اشاره به توانمندسازی نهادی اظهار کرد: به اعتقاد بنده اینکه برنامه ریزی کلان را در این بخش داشته و آن را در نظر بگیریم، با توجه به آن پایه‌هایی که می‌تواند بخش معدن را به رشد و توسعه وا بدارد، نگاه درستی است. اصول، برای توسعه مشخص است. اینکه سیاست گذاری‌های جدیدی را در این بخش برای سرمایه گذاری بر اساس نیاز بین الملل در تجارت جهانی در نظر بگیریم، یک ضرورت بدیهی است.

نیازمند تغییر نگرش هستیم

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های به صورت EMC ادامه داد: این موضوع امکان پذیر است و در خیلی از موارد مثل ایجاد بزرگراه‌ها و ... سرمایه گذاری کرده و درآمد آن را کسب می‌کنند. ما باید این تعاریف را تغییر شکل دهیم تا با خیلی از نقدینگی‌های سرگردان در جامعه بتوان در این بخش‌ها ایجاد درآمد کرد.

سعد محمدی تصریح کرد: بخش معدن سرمایه گذاری‌های خود را باید درون سیستمی برای ارتقای سطح کیفی، تغییر تکنیک فنی و ارتقای بهره وری، متمرکز کند، اما اینکه بخش خصوصی بتواند در قسمت‌هایی که برای صنعت مد نظر است سرمایه گذاری کرده و درآمد آن را کسب کند، کار منطقی و درستی است که هیچگاه مخالف آن نبودم.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات در ادامه بیان کرد: سیاست کلان و تغییر نگرش مطرح است. به اعتقاد بنده در این بخش می‌توان جایگاه برای تولید ناخالص ملی نسبت به درآمدی که ایجاد می‌شود شرایط بهتری را به همراه داشت.

وی با اشاره به توسعه اکتشاف افزود: پایه بخش معدن اکتشاف بوده و نیازمند ساختار جدید است.

سعدمحمدی تاکید کرد: پنل برگزاری شده در همایش سنگ آهن بسیار خوب بود و جمع بندی خوبی صورت گرفت. ما نیازمند تغییرات در همه بخش‌ها و سطوح هستیم و باید سیاست گذاری‌های آن را مدون کنیم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده