تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۰۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رساندن صدای بخش تولید به حاکمیت، هدف همایش بود

‌می‌متالز - اکبریان مطرح کرد: رییس انجمن سنگ آهن ایران در ارزیابی خود درباره اثرگذاری و نتایج برگزاری ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران گفت: در همایش ششم که روز شنبه برگزار شد در مقایسه با همایش‌های قبلی فرصت بیشتری برای کار کردن روی محتوای آن داشتیم.

به گزارش می‌متالز، مهرداد اکبریان بارزترین اختلاف همایش ششم را با پنج همایش قبلی در محتوای به روزتر و غنی‌تر آن دانست و افزود: از این بابت می‌توان به همایش ششم نمره و امتیاز خیلی بالاتری از همایش‌های قبلی داد.

وی وجود برخی نواقص را در اجرا رد نکرد، اما گفت: به واسطه‌ی زحمتی که دوستان دبیرخانه و تیم برگزاری همایش داشتند، فکر می‌کنم که اجرا هم قابل قبول بود.

این فعال معدنی در پاسخ به سوالی درباره میزان تحقق اهداف برگزاری همایش اظهار داشت: به لحاظ اصالت و هدفی که مدنظر هیات مدیره انجمن بود توانستیم به اهداف اصلی این همایش برسیم.

اکبریان با انتقاد از عدم توسعه زیرساخت‌های کشور ادامه داد: دولت باید سرمایه‌گذاری‌های کلانی در بخش زیرساخت انجام دهد و کشور امروز در شرایط مطلوبی در حوزه‌ی زیرساخت نیست و در این حوزه از دنیا بسیار عقب هستیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازتاب انتظارات بخش تولید در معدن و چرخه‌ی فولاد در همایش از حاکمیت و دولت تصریح کرد: اعتماد به بخش خصوصی و رفع مشکلات بخش تولید و معدن از مباحث اصلی همایش بود که
امیدواریم مشکلات عمده این بخش را با حاکمیت در میان بگذاریم.

رییس انجمن سنگ آهن ایران طرح معضلات و مشکلات معدنی در همایش را مفید خواند و گفت: در همایش ششم سنگ آهن ایران تمامی مشکلات به صورت یک بسته، از زبان استادان دانشگاه، مدیران کشور و کارآفرینان ارائه شد و چنانچه به نیاز‌های بخش معدن در کوتاه مدت رسیدگی نشود، نباید انتظار توسعه و حتی حیات این بخش را داشت.

اکبریان این پیام را هشدار مهمانان و شرکت‌کنندگان همایش ششم و زنگ خطری از جانب بخش تولید و معدن به حاکمیت و دولت دانست و افزود: استفاده از هر فرصتی برای رساندن صدای بخش خصوصی به دولت، وظیفه تشکل‌هاست کمااینکه دو روز پس از همایش رهبرمعظم انقلاب هم بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کردند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده