تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۹۰۳۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وجود ۲۰۲ واحد معدنی فعال در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۳۵۵ واحد معدنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۲ واحد معادل ۵۶ درصد آن فعال و هفت واحد هم در حال تجهیز و مابقی غیرفعال است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی با اعلام این مطلب افزود: ۹۹۶ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵۸ واحد معادل ۶۵.۹۳ درصد این واحد‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحد‌های غیرفعال صنعتی در استان هم ۱۶۵ واحد است که ۱۶.۵۶ درصد مجموع واحد‌های موجود در استان را تشکیل می‌دهد، گفت: مابقی واحد‌های صنعتی هم به طور نیمه فعال کار می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه از جمله برنامه‌های این اداره کل توسعه صنایع صادرات محور است، عنوان کرد: واحد‌های تولیدی استان باید در امر بازاریابی و تولید محصولات رقابت پذیر در بازارجهانی تلاش بیشتری کنند و در این راستا هر حمایتی هم لازم باشد از سوی این اداره کل انجام می‌شود.

خلیقی با اعلام اینکه ۴۲.۵ درصد اقتصاد کردستان مربوط به مجموعه صنعت، معدن و تجارت است، گفت: این استان دارای ظرفیت‌هایی هم، چون مرزی بودن و داشتن مواد معدنی فراوان از جمله سنگ آهن و طلا است که امکان افزایش سهم اقتصاد استان در این بخش‌ها هم وجود دارد.

وی وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد کردستان از دیگر توانایی‌های این استان در راستای افزایش تولید و اشتغال بیان کرد و افزود: در بخش صنعت، تقویت و حمایت از صنایع خرد را مدنظر داریم و از ابتدای سال جاری تاکنون با معرفی متقاضیان به بانک‌های استان و اعطای تسهیلات به آن‌ها از فعالیت این صنایع حمایت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده