تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۹۰۳۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سعدمحمدی: اکتشاف ۵۰ میلیون تن سنگ آهن در غرب کشور

‌می‌متالز - مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) گفت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۵۰ میلیون تن سنگ آهن جدید را در منطقه غرب کشور اکتشاف و به ذخایر کشور اضافه کنیم.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی در حاشیه ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی روی اکتشافی که در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات عملیاتی کردیم برای سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ هزار متر حفاری عمقی را در دستور کار قرار دادیم، همچنین ۷ دستگاه حفاری جدید در مجموعه خریداری شده که بتوانند اکتشافات را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ میزان این ذخایر ارتقا جدیدتری پیدا خواهند کرد و در منطقه غرب کشور که در قدیم سنگ آهنی وجود نداشت، شاهد ذخایر خوبی خواهیم بود.

سعدمحمدی با بیان اینکه برای طرح‌های فولاد اردبیل و کردستان منابع مورد نیاز تولید مورد استفاده قرار خواهد گرفت گفت: دو دستگاه حفاری در منطقه مس جانجا زاهدان در استان سیستان و بلوچستان در حال کار است که امیدواریم به زودی چند دستگاه دیگر نیز به آن اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط ژئوفیزیک در این منطقه در ۴۳ هزار نقطه اجرا شده که ذخایر خوبی را در آنجا بدست آوردیم افزود: در سال ۱۴۰۲ دو سیستم اکتشاف همچنان در این منطقه ادامه خواهد داشت. در واقع در منطقه سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم هر چه زودتر در آن منطقه کنسانتره مورد نظر را که قابلیت صادراتی و ارز آوری را برای کشور دارد، به اجرا بگذاریم.

سعد محمدی افزود: شرکت سرمایه گذاری یک شرکت نهاد مالی در بازار سهم بوده است، در سیستم یک تغییر مسیری اتفاق افتاده که هم اکنون روی طرح‌های بزرگ بیش از ۲۱ طرح (پروژه) را خودش سرمایه گذاری می‌کند لذا مقایسه‌ای با گذشته اش به آن شکل خاص ندارد. امیدواریم ظرف سه چهار سال آینده این مجموعه تبدیل به یک مجموعه بزرگ به عنوان یک هلدینگ تولیدی شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده