تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۹۰۴۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد:

ذخیره قطعی ۶۰۰ میلیون تنی در حوزه معادن در استان کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان می‌بایست تا پایان سال‌جاری، حساب‌های بانکی خود را به بانک‌های داخل استان انتقال دهند، گفت: کردستان با ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی در حوزه معادن از استان‌های برخوردار کشور است

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در جلسه پیگیری استقرار حساب‌های بانکی، گردش مالی خرید و فروش شرکت‌ها، صنایع معدنی و معادن به کردستان، اظهار کرد: در جلسه شورای معادن استان مصوب شد که گردش مالی و استقرار حساب توسط شرکت‌ها، صنایع معدنی و معادن در داخل استان شکل گیرد.

وی افزود: سازمان بازرسی و امور مالیاتی انتقال حساب بانکی شرکت‌ها و معادن به استان را رصد خواهد کرد و در صورت عدم اجرایی شدن این مصوبات توسط واحد‌های معدنی و صنعتی، با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه بر اساس سند آمایش، مسیر توسعه متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان تعریف شده، بیان کرد: کردستان با ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی در حوزه معادن از استان‌های برخوردار کشور است.

وی در ادامه یادآور شد: در قانون برنامه ششم توسعه، مصوب شده که حساب‌های بانکی، گردش مالی و خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط باید در استان‌های محل ذخیره ماده معدنی باشد و شورای معادن استان هم موظف به نظارت بر اجرای این مهم است.

خلیقی همچنین گفت: وقتی گردش مالی واحد‌های بزرگ در استان باشد در توسعه و اشتغالزایی استان موثر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده