تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۹۰۶۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سود خالص ۹ ماهه پایه هرسهم فروی با رشد ۸ درصدی به ۵۷۸ ریال رسید

افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومانی شرکت ذوب روی اصفهان در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱

‌می‌متالز - شرکت ذوب روی اصفهان، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱، با سود عملیاتی ۸۲ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان، رشد بالای ۶۱ درصدی در سود عملیاتی خود داشته است. همچنین سود عملیات...

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب روی اصفهان، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱، با سود عملیاتی ۸۲ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان، رشد بالای ۶۱ درصدی در سود عملیاتی خود داشته است. همچنین سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات فروی به رقم ۶۳ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان رسیده و سود خالص یا سود عملیات در حال تداوم آن ۵۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی داشته است. فروی با افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده وسود خالص هر سهم و ناشی از عملیات در حال تداوم آن ۵۷۸ ریال اعلام شده که رشد ۸ درصدی نسبت به ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ داشته است.

شرکت ذوب روی اصفهان، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱، با افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومانی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ مواجه شده است.

صورت‌های مالی که در کدال بورس در دی ماه ۱۴۰۱ منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت ذوب روی اصفهان با نماد فروی و سرمایه ثبت شده ۹۰ میلیارد تومان، ۸۲ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان و رشد بالای ۶۱ درصدی در سود عملیاتی خود داشته است. همچنین سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات فروی به رقم ۶۳ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان رسیده و سود خالص یا سود عملیات در حال تداوم آن ۵۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی داشته است. فروی با افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده وسود خالص هر سهم و ناشی از عملیات در حال تداوم آن ۵۷۸ ریال اعلام شده که رشد ۸ درصدی نسبت به ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ داشته است.

همچنین در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ بهای تمام شده عملیاتی معادل ۴۰۲ میلیارد تومان داشته که رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. این در حالیست که در این مدت معادل ۴۹۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به ۹ ماهه اول ۱۴۰۰ معادل ۲۱ درصد افزایش داشته است. در نتیجه سود ناخالص شرکت ذوب روی اصفهان در این مدت به ۹۶ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رقم ۶۹ میلیارد تومان با افزایش ۳۸ درصدی مواجه شده است.

افزایش ۳۸ درصدی سود ناخالص در ۹ ماه

هزینه‌های فروش و اداری و عمومی نیز در این شرکت رشد ۲۲ درصدی داشته و به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است. براین پایه، سود عملیاتی و ناخالص ذوب روی اصفهان در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ معادل ۹۶ میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

همچنین سایر درآمد‌های فروی معادل ۱۹ میلیارد تومان گزارش شده که رشد ۱۳۰ درصدی نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ داشته است. هزینه‌های فروش، اداری و عمومی نیز به ۳۲ میلیارد تومان رسید که رشد ۲۲ درصدی داشته است.

افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومانی شرکت ذوب روی اصفهان در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱

رشد ۶۱ درصدی سود عملیاتی

سود عملیاتی نیز ۸۲ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان اعلام شده که رشد بالای ۶۱ درصدی داشته است. از سوی دیگر، هزینه‌های مالی به ۲۰ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان اعلام شده که رشد ۷۱۹ درصدی داشته و یا ۸ برابر شده است. همچنین سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی معادل ۱۷۵۳ میلیون تومان بوده که کاهش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

رشد ۲۵ درصدی سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات

براین اساس، سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در شرکت ذوب روی اصفهان به رقم ۶۳ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان رسیده که نسبت به رقم ۵۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده است.

افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومانی شرکت ذوب روی اصفهان در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱

رشد ۸ درصدی سود خالص

مالیات ۹ ماه نخست سال جاری نیز معادل ۱۱ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان برآورد شده که رشد ۲۸۲ درصدی داشته است. براین پایه، سود خالص یا سود عملیات در حال تداوم به ۵۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان رسیده که نسبت به رقم ۴۸ میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی داشته است. براین اساس باید گفت که شرکت ذوب روی اصفهان در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱ در مجموع با رشد ۸ درصدی سود خالص و سود عملیاتی در حال تداوم مواجه شده است.

نزدیک به ۴ میلیارد تومان افزایش سود

به عبارت دیگر، فروی با افزایش سود ۳۹۴۹ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است. سود خالص فروی در سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۶۵ میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان اعلام شده بود.

براین اساس سود عملیاتی هر سهم ۵۵۸ ریال است که کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. سود غیرعملیاتی نیز ۲۰ ریال بوده که افزایش داشته است. سود خالص و ناشی از عملیات در حال تداوم ۵۷۸ ریال اعلام شده که رشد ۸ درصدی نسبت به ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ داشته است. سود پایه هر سهم ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ معادل ۵۳۴ ریال و سود پایه هر سهم در کل سال ۱۴۰۰ معادل ۷۳۰ ریال اعلام شده بود.

منبع: بولتن نیوز

عناوین برگزیده