تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۹۷۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار زنجان در آیین مراسم افتتاح پروژه کارخانه روی سپنتای زنجان:

نقش صنایع معدنی در توسعه صنعتی استان اساسی است

‌می‌متالز - با هدف گذاری صورت پذیرفته تا پایان برنامه ششم توسعه جایگاه صنعتی استان از رتبه ۱۵ فعلی به دهم ارتقاء خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، استاندار زنجان گفت: باید واحد‌های صنعتی با اطلاع رسانی مطلوب و با همکاری واحد‌های نظارتی رسمی دغدغه‌های مردم را برطرف کند.

جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز بعداز ظهر سه شنبه (۲۱بهمن) در آیین مراسم افتتاح طرح سپنتا روی زنجان اظهار داشت: با هدف گذاری صورت پذیرفته تا پایان برنامه ششم توسعه جایگاه صنعتی استان از رتبه ۱۵ فعلی به دهم ارتقاء خواهد یافت وی نقش بخش خصوصی و معدن را در افزایش این شاخص مهم دانست.

انصاری، شاغلین بخش معدن استان را ۲ هزار نفر اعلام داشت و گفت: این درحالی است که در صنایع معدنی استان بیش از ۷هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به شکل غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ارزش افزوده و میزان اشتغالزایی صنایع معدنی را در استان قابل توجه دانست.

استاندار زنجان ادامه داد: راه اندازی واحد‌های صنعت روی و مس در استان، نیازمند تکنولوژی پایین و بومی است که می‌توان با احداثاین مجموعه‌ها ظرفیت اقتصادی استان را افزایش داد.

مقام عالی استان همراهی مردم را برای توسعه صنعتی استان مهم قلمداد و اظهار داشت: ضرورت توسعه استان و ایجاد اشتغال برای جوانان ضرورتی است که باید همگان به آن توجه داشته باشند. اگر چه صنایع احداثی در استان همواره منطبق با استاندارد‌های محیط زیست هستند.

استاندار زنجان رعایت استاندارد‌های زیست محیطی صنایع را در استان قابل توجه دانست و افزود: باید واحد‌های صنعتی با اطلاع رسانی مطلوب و با همکاری واحد‌های نظارتی رسمی دغدغه‌های مردم را برطرف کنند.

انصاری در ادامه بر لزوم آراستگی و ایجاد فضای سبز در حریم واحد‌های صنعتی به‌ویژه شهرک صنعتی تاکید و تصریح کرد: واحد‌های صنعتی باید با همکاری لازم شرایط محیطی شهرک روی زنجان را بهتر و بر ایجاد فضای سبز محیط توجه داشته باشند.

شرکت سپنتا روی به تولید ۳۶۰۰ تن شمش روی در سال می‌پردازد که در ۱۲ هزار مترمربع زمین در شهرک روی احداثو هم اکنون زمینه اشتغال ۱۱۷ نفر را فراهم کرده است و برای این واحد صنعتی یکصد میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده