تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۹۰۶۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین رونمایی از ورق زنگ‌نزن:

تولید محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا از اهداف اصلی فولاد مبارکه است

‌می‌متالز - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین رونمایی از ورق زنگ‌نزن گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک مجموعه پیشران، نیاز کشور را پیش از هر چیز تشخیص می‌دهد و تامین می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «محمدیاسر طیب نیا» مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین رونمایی از ورق زنگ‌نزن گفت: فولاد مبارکه سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد و امیدواریم در سال جاری بتوانیم میزان تولید فولاد خام در این شرکت را به ۱۰.۲ میلیون تن برسانیم.

وی افزود: فروش محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری، درصدد جایگزین شدن صنعت نفت کشور است و در افق ۱۴۱۰ درآمد ۱۵ میلیارد دلار در این شرکت تعریف شده است.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه همواره درصدد ایجاد ارزش افزوده و افزایش شاخص بهره‌وری است و برداشت خود از آب رودخانه را به زیر نصف رسانده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری در حوزه‌های انرژی را در برنامه خود قرار داده است، افزود: تولید محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا از اهداف اصلی فولاد مبارکه است که این شرکت در سال جاری بالغ بر ۲۰ محصول جدید عرضه کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان داشت: ورق زنگ‌نزن در بهمن‌ماه سال جاری توسط فولاد مبارکه بدون دخالت حتی یک کارشناس خارجی تولید شد و این گام نخست این شرکت برای ایجاد تنوع در تولید محصولات جدید است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم میزان تولید این محصول در سال‌های آتی به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

طیب نیا افزود: فولاد مبارکه در تامین قطعات مورد نیاز بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده و بیش از ۱۰۰ هزار ماده، قطعه و تجهیز را بومی‌سازی کرده است.

محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: فولاد مبارکه بر آن است تا استان اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کند و هدف‌گذاری ایجاد ۲ هزار شغل را دارد.

طیب نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه‌های فولاد مبارکه در سال‌های جاری منجر به کاهش حجم قابل توجه از انتشار دی‌اکسید‌کربنی خواهد شد که در فرآیند تولید انرژی به وجود می‌آید.

عناوین برگزیده