تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۹۰۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

اصفهان، بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم ۲۰ درصدی در این منطقه است و در تولید ناخالصی داخلی یک و نیم درصد و در بخش صنعت ۸ درصد سهم دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن اظهار کرد: فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده ورقه‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم ۲۰ درصدی در این منطقه است و در تولید ناخالصی داخلی یک و نیم درصد و در بخش صنعت ۸ درصد سهم دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: تا به امروز افتخار ما این بوده که ۱۴۲ میلیون تن محصول را به بازار عرضه کرده‌ایم و در عملکرد ۱۰ ماهه، رشد تولید فولاد خام در فولاد مبارکه ۱۲.۸ درصد بوده است و نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته‌ایم.

طیب‌نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه ماه گذشته ۳۰ ساله شد و اکنون در اولین ماه از ۳۰ سال دوم قرار داریم، افزود: ما می‌خواهیم «گام دوم» را بلندتر برداریم؛ در گام اول خودکفایی صنعتی هدف بود و در گام دوم رشد اقتصادی و گام‌هایی که برای کشور هدف‌گذاری شده است را رسالت فولاد مبارکه می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: از افتخارات ما این است که در مصرف آب و کاهش مصارف انرژی اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم و مصرف آب خود را از رودخانه زاینده‌رود به زیر نصف رسانده‌ایم و هدف‌گذاری کردیم که تا سه سال آینده برداشت آب از زاینده‌رود را به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۲۰ محصول جدید را به بازار عرضه کردیم، خاطرنشان کرد: این اولین قدم ما در مسیری است که در توسعه خطوط فولاد زنگ‌نزن ترسیم کرده‌ایم است؛ محصولی که ما امروز تولید کردیم فولاد ضدزنگی است که با عرض ۱۰۰۰ میلی‌متر و ضخامت ۶ میلی‌متر، ۴ میلی‌متر، ۳ میلی‌متر و ۲ میلی‌متر این توفیق حاصل شد.

طیب‌نیا بیان کرد: ارزش این کار به این است که ما این اتفاق را در سال دانش‌بنیان بدون حضور هیچ کارشناس خارجی رقم زدیم؛ تعداد تولیدکنندگان ورق فولاد ضدزنگ در دنیا بسیار انگشت شمار هستند و این دانش یک دانش خاص است که همکاران ما در سال جاری حدود یک سال روی آن کار کردند و یک سری ابداعاتی هم داشتند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: این تنها اتفاقی نبوده که در فولاد مبارکه رخ داده است، ما تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار قطعه تجهیز و در شرکتی که پیچ و مهره‌اش هم وارداتی بوده، اکنون با حمایت‌های فولاد مبارکه بومی‌سازی شده و بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم با حمایت از دانش‌بنیان‌ها، اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم و بر اساس هدف‌گذاری که انجام داده‌ایم، بالغ بر ۲ هزار شغل در سال آینده ایجاد خواهیم کرد که صرفا در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

طیب‌نیا در پایان گفت: تا شب عید ۱۱۰۰ نفر در شرکت فولاد مبارکه بکارگیری می‌شوند و ظرف دو سال پیش‌بینی ایجاد ۷ هزار شغل را داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده