تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۹۰۶۷۶
سرویس خبر : انرژی

قطعی گاز در جایگاه‌های CNG برطرف شد؟

‌می‌متالز - بر اساس اطلاعیه جدید انجمن صنفی CNG کشور، محدودیت ناشی از گاز سی ان جی برطرف شده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اعلام انجمن صنفی CNG، از امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ مشکلی در افت فشار گاز در جایگاه‌ها نداریم.

انجمن صنفی CNG کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد طبق ابلاغ شرکت ملی گاز، محدودیت‌های ناشی از افت فشار گاز از امروز برطرف شد.

بحران گاز ادامه دار است؟

اخیرا خبر افتتاح یک میدان گازی به نام بلال منتشر شد. این میدان در محدوده ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرقی میدان پارس جنوبی روی خط مرزی مشترک ایران و قطر قرار دارد.

قرارداد واگذاری توسعه میدان بلال در سال ۱۳۹۸ به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شد. محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، در توضیح جزئیات این قرارداد گفت: حفاری یک حلقه چاه در این میدان با هدف ارزیابی اکتشافی، توصیف از اواسط تیر ماه سال جاری آغاز شد و تکمیل هشت حلقه چاه باقی‌مانده برای توسعه در حال پیگیری است.

اما نکته سوال‌برانگیز این است که پس از اتمام حفاری طرح انتقال گاز به چه صورت دنبال خواهد شد؟ آیا افتتاح میدان گازی بلال به حل بحران فعلی می‌تواند کمک کند؟

مهدی حسینی، رئیس اسبق کمیته بازنگری قرارداد‌های وزارت نفت، درباره میدان گازی بلال گفت: از زمانی‌که میدان نفتی بلال توسعه پیدا کرد، کشف گاز در این منطقه پیش‌بینی شد. حتی حدسیاتی مبنی بر اینکه این میدان ادامه پارس جنوبی باشد وجود دارد.

او ادامه داد: اگر گمانه‌زنی‌ها درباره اتصال این میدان به پارس جنوبی صحیح باشد یعنی ذخایر عظیمی در این منطقه نهفته است. البته این نکته لازم به ذکر است که در صورت اثبات فرضیه مذکور منابع گازی دیگر تنها متعلق به ایران نیست و پای شریک عربی پارس جنوبی یعنی قطر هم به آن باز می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده