تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۹۰۹۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت جنوب کرمان:

دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنوب کرمان بی‌نظیر است/ حفاظت از منابع طبیعی امری اجتناب ناپذیر است

‌می‌متالز - دیرکل صمت جنوب کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به الگویی برای همه مظلومان جهان تبدیل شده، دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنوب استان را بی نظیر برشمرد.

به گزارش می‌متالز، به‌مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، جلسه بررسی مشکلات معادن ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان با حضور «وجیه‌الله جعفری» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با سفر به جنوب کرمان، به‌همراه «منصور شکرالهی» نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان، «امیر حسن‌زاده» سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، «مسلم مروجی‌فرد» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، امام جمعه کهنوج و فرمانداران کهنوج و قلعه گنج، در محل فرمانداری شهرستان کهنوج برگزار شد.

در این نشست، مروجی‌فرد مدیرکل صمت جنوب کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به الگویی برای همه مظلومان جهان تبدیل شده، دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنوب استان را بی‌نظیر خواند و گفت: جنوب استان کرمان امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد تحول و پیشرفت‌های بی نظیری در همه زمینه هاست.

وی با اشاره به پتانسیل‌های معدنی جنوب کرمان افزود: جنوب کرمان را با ذخایر معدنی متنوعی که دارد، باید بهشت معادن نامید.

مدیرکل صمت جنوب کرمان با اشاره صنایع معدنی احداث شده در جنوب کرمان، اضافه کرد: با اشتغال ایجاد شده توسط این صنایع معدنی و معادن در جنوب کرمان، بسیاری از معضلات و بزهکاری‌ها کاهش یافته اند.

وی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن و جذب سرمایه گذار و مجوز ۵۵ کارخانه صنایع معدنی صادر شده، درخواست‌های مردم برای اشتغال در این حوزه‌ها افزایش یافته که این مهم نشان دهنده شتاب زیاد حرکت قطار توسعه جنوب کرمان در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی است.

مروجی‌فرد در رابطه با شهرستان کهنوج بیان کرد: ۳ طرح مهم تیتانیوم کهنوج، کنستانتره تیتانیوم و کنستانتره فروکروم در شهرستان کهنوج در دست احداث هستند که با بهره برداری کامل می‌توانند تحولی در رابطه با اشتغال در جنوب استان ایجاد کنند.

وی کمبود نیروی متخصص را یکی از نیاز‌های صنایع معدنی در جنوب کرمان برشمرد و یادآور شد: جوانان این منطقه برای تامین این کمبود به سمت اخذ تخصص‌های مورد نیاز اقدام کنند.

مدیرکل صمت جنوب کرمان در رابطه با رفع مشکلات زیر ساختی معادن جنوب کرمان تاکید کرد: طبق توافقات قبلی اجرای پست برق منطقه رمشک، خط انتقال برق معادن بخش ساردوئیه، مقاوم سازی پل اسفندقه، احداث جاده جغین، احداث جاده زهمکان به موردان توسط ایمیدرو برای توسعه معادن جنوب مصوب شده است.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد خط انتقال برق به معدن مس رمشک توسط ایمیدرو انجام شود و بسته‌های زیرساخت در مقیاس کوتاه مدت و بلندمدت با هماهنگی دستگاه‌های متولی تهیه و به ایمیدرو جهت اختصاص اعتبارات لازم ارسال شود. در خصوص دپارتمان کوهر سنگ نیز مقرر شد برنامه ریزی جهت آموزش افراد مستعد در شهرستان‌های جنوبی انجام و اعتبارات لازم توسط ایمیدرو در این خصوص تامین شود.

کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه توسط کارخانه تیتانیوم در کهنوج به زمین زده شد

از سوی دیگر مروجی‌فرد، مدیرکل صمت جنوب کرمان، از کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۱۲ کلاسه توسط تیتانیوم پاسارگاد در ایام الله دهه مبارک فجر در کهنوج خبر داد.

وی با اشاره به نقش معادن و صنایع در توسعه یک‌منطقه اظهار کرد: با وجود صنایع معدنی متعددی که در جنوب کرمان احداث شده است، سرعت پیشرفت این منطقه افزایش یافته است.

مدیرکل صمت جنوب کرمان با بیان اینکه معادن و صنایع باید در قبال جامعه به مسئولیت‌های خود عمل کنند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اقدامات معادن در قالب مسئولیت‌های اجتماعی هدفمند، عام المنفعه و در چهارچوب قانون انجام خواهد شد.

وی افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر صمت، نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار کرمان، کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در قالب مسئولیت‌های تیتانیوم کهنوج در این شهرستان به زمین زده شد.

مروجی‌فرد همچنین گفت: همه باید کمک کنیم تا برنامه‌های بلند مدت تیتانیوم کهنوج محقق شود تا علاوه بر ایفای نقش در اشتغال‌زایی و افزایش تولید ملی، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز در چهارچوب قانون و مشخص از این پتانسیل استفاده شود.

حفاظت از منابع طبیعی امری اجتناب ناپذیر است

در خبر دیگر، «مسلم مروجی‌فرد» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در دیدار مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، بر حفظ و مراقبت از منابع طبیعی تاکید و همکاری و تعامل ادارت و دستگاه‌های دولتی را برای پیشرفت و توسعه جنوب کرمان لازم دانست.

وی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در راستای محفظت از منابع طبیعی آمادگی هر نوع همکاری را دارد.

مدیرکل صمت جنوب کرمان، با اشاره به اشتغال هزار نفر از جوانان در معادن و صنایع معدنی در جنوب کرمان گفت: اشتغال و توسعه صنایع معدنی و معادن جنوب کرمان، تاثیرات بیشماری در سایر ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه خواهد گذاشت، لذا باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای افزایش اشتغال و تولید داخل همکاری کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده